۰ نفر

ایران اصراری به خرید گاز ترکمنستان ندارد

۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰
کد خبر: 174515
ایران اصراری به خرید گاز ترکمنستان ندارد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به توانمندی داخلی در تامین انرژی گفت: اصراری برای واردات گاز از ترکمنستان نداریم.

حمیدرضا عراقی امروز جمعه پس از نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان طی گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: واردات گاز از ترکمنستان بر پایه تجاری بوده و مبتنی بر نیاز کشور نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی در خصوص قطع گاز جایگاههای سی ان جی و برخی مراکز صنعتی استانهای شمالی گفت: باوجود قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران مشکل خاصی در کشور نداریم و فقط در شهرهای شمالی با تمهیدات اندیشیده شده شرایط را مدیریت می کنیم ضمن اینکه تلاش می کنیم با شتاب بخشی در بهره برداری از خط انتقال دامغان - کیاسر - ساری هر چه زودتر شبکه شمال را به عسلویه وصل کنیم.

عراقی با بیان این که همکاری میان دو کشور ترکمنستان و ایران برای مبادله گاز بستگی به سیاست دو دولت دارد، افزود: البته مذاکرات گازی میان دو کشور همچنان در حال انجام است.

 یک شرکت در کشور ترکمنستان از 12 دی امسال به صورت یک طرفه صادرات گاز به ایران که بخشی از نیاز استان های شمالی را تامین می کند؛ قطع کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان نیز گفت: بارش برف و سرد شدن هوا در استان های شمالی خاص تر از سایر مناطق کشور است.

صفر علی جمال لیوانی افزود: هرچند تمهیدات لازم برای تامین گاز مورد نیاز بویژه در استان گلستان اندیشیده شده است ولی نیازمند همکاری بیش از پیش مشترکان در بحث صرفه جویی هستیم.

به گفته وی در زمان حاضر و با تشدید سرما و یخبندان اولویت شرکت گاز تامین نیاز بخش خانگی و مراکز حساس است.