۰ نفر

افزایش تولید نفت، ورودی ها به صندوق توسعه ملی را افزایش می‌دهد

۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۱۴
کد خبر: 174451
افزایش تولید نفت، ورودی ها به صندوق توسعه ملی را افزایش می‌دهد

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است هر اندازه میزان تولید و فروش نفت افزایش پیدا کند، میزان مبالغ ورودی به صندوق توسعه ملی نیز افزایش پیدا می کند.

حسین امیری خامکانی با اشاره به سهم 30 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی اظهار کرد: این میزان در برنامه ششم توسعه پیش بینی و مصوب شده است و در حال حاضر نیز کمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس نیز چنین رقمی را در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: طبیعی است در زمانی که میزان تولید و فروش نفت با توجه به شرایط کم شده بود به همان نسبت ورودی های صندوق توسعه نیز کاهش داشت،‌اما با افزایش تولید انتظار می رود که این میزان افزایش خوبی داشته باشد.

وی همچنین ابراز کرد: هر اندازه ظرفیت سرمایه گذاری و تسهیلات دهی در جامعه افزایش داشته باشد به تبع آن حوزه  اشتغال نیز می‌تواند رونق‌ گیرد.

نماینده مردم زرند در مجلس یادآور شد: البته باید در نظر داشته باشیم که یکی از آثار برجام ، افزایش تولید و فروش نفت بوده است که امیدواریم در این زمینه سیستم بانکی نیز روان شود تا نقل و انتقالات پولی و بانکی هم افزایش پیدا کند.