۰ نفر

ادامه قطعی گاز جایگاههای سی ان جی در استان‌های شمالی

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 173740
 ادامه قطعی گاز جایگاههای سی ان جی در استان‌های شمالی

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت که گاز جایگاه های سی ان جی استان های شمالی از ساعت 18روز گذشته قطع شده و بر اساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

محمد اسماعیل ابراهیم زاده، با بیان اینکه برای پایداری گاز مشترکان خانگی استان های شمالی ، گاز جایگاه های سی ان جی در استانهای گلستان، مازندران و گیلان قطع شد، اظهار داشت: البته مشکلی در فشار گاز خانگی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم زاده با اشاره به برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز مشترگان خانگی در استان های شمالی ، بیان داشت: گاز واحد های صنعتی و تولیدی که مصرف بیش از هزار متر مکعب دارند نیز قطع شده است.

وی درباره زمان وصل گاز این مراکز اظهار بی اطلاعی کرد و بیان داشت: هر موقع جریان گاز در سی ان جی سبب افت فشار گاز های خانگی نشود ، این مراکز از گاز برخوردار خواهند شد.

دمای هوای مازندران از سه روز پیش رو به کاهش گذاشت و بر اساس پیش بینی هواشناسی از روز پنجشنبه هفته جاری نیز دوباره سامانه هوای سرد و بارشی وارد استان های شمالی می شود.

مصرف روزانه مشترکان گاز خانگی در مازندران 22 تا 26میلیون متر مکعب است که با برودت هوا به 28 میلیون متر مکعب هم می رسد.

مازندران در انتهای خط لوله گاز کشور قرار دارد و به همین دلیل همواره با بروز سرما با قطعی گاز مواجه می شود .

هم اکنون خط انتقال گاز دامغان به ساری با هدف رفع کمبود و جلوگیری از افت فشار در دست اجراست و دولت وعده داده است تا شهریور سال 96 به بهره برداری برسد.

این خط لوله در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استان مازندران بنابر امارهای رسمی 3 میلیون و 200هزارنفر جمعیت دارد .