۰ نفر

صادرات نفت ایران در ماه آینده میلادی افزایش می‎یابد

واردات نفت اروپا از ایران به اوج ٥ سال اخیر می‎رسد

۹ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴
کد خبر: 173376
واردات نفت اروپا از ایران به اوج ٥ سال اخیر می‎رسد

اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد که صادرات نفت ایران در ماه فوریه امسال افزایش می‎یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک فرد آگاه از برنامه بارگیری نفتکش‎های ایران اعلام کرد با ارسال نخستین محموله نفت خام ایران به اندونزی پس از پایان تحریم، مجموع صادرات نفت تهران در ماه فوریه امسال افزایش خواهد یافت.

منبع یاد شده اعلام کرد مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه فوریه به دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد که بیشتر از صادرات روزانه دو میلیون و ١٦٠ هزار بشکه در ماه ژانویه است.

پیش بینی می شود که در ماه فوریه صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی به یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین حد در سه ماه اخیر است.

به گفته منبع یاد شده، در دوره یاد شده اندونزی روزانه ٣٤ هزار بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد.

همچنین صادرات نفت ایران به اروپا در ماه فوریه امسال به ٥٩٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید که نسبت به ماه ژانویه کمتر است.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد هلند برای نخستین بار پس از تحریم، در ماه فوریه امسال روزانه ٧٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد.

در ماه فوریه، ایتالیا روزانه ١١٠ هزار بشکه و اسپانیا روزانه ٧٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد خواهند کرد.

اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد که در ماه ژانویه، واردات نفت اروپا از ایران به بالاترین حد از سال ٢٠١١ میلادی تا کنون می‎رسد.

رسیدن دو نفتکش بزرگ حامل محموله‎های نفت خام ایران سبب می شود مجموع واردات نفت خام اروپا از ایران در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی به ٦٢٢ هزار و ٥٨١ بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از ماه نوامبر سال ٢٠١١ میلادی تا کنون به شمار می ‎آید.

یک منبع نفتی اعلام کرد صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه به طور عمده در قالب نفت خام سنگین است اما نفت خام سبک ایران نیز در قالب معاملات تک محموله، به بازار شمال غرب اروپا فرستاده می شود.

اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد که در دوران پس از تحریم، فرانسه بزرگترین مشتری اروپایی نفتی ایران بوده و حدود یک سوم از واردات نفت اروپا از ایران را به خود اختصاص داده است.