۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد:

۵ برنامه اولویت‌دار صنعت برق/ ۳۰ درصد شبکه برق فرسوده است

۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴
کد خبر: 172770
۵ برنامه اولویت‌دار صنعت برق/ ۳۰ درصد شبکه برق فرسوده است

یک مقام مسئول با تشریح ۵ برنامه اولویت‌دار توسعه صنعت برق در دوره پسابرجام، اعلام کرد: هم اکنون ۳۰ درصد شبکه برق ایران فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد.

محمود رضا حقی فام در جمع مدیران صنعت برق با بیان اینکه کاهش تلفات انرژی در شبکه های توزیع برق از اولویت‌های صنعت برق ایران در پسا برجام است، گفت: هم اکنون برنامه ریزی گسترده‌ای برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات مطلوب تر در صنعت برق کشور انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر، تصریح کرد: کاهش تلفات انرژی برق، سرعت بخشی به واگذاری انشعابات برق، کاهش هزینه‌ها و تسهیل در ارائه خدمات از مهمترین اهداف صنعت برق در دوران پسا برجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرسودگی شبکه‌های انتقال برق در استان‌ها از مهمترین مشکلات شرکت‌های برق به شمار می رود که نوسازی این شبکه ضروری است، اظهار داشت: مقاوم سازی شبکه انتقال برق در برابر حوادث طبیعی از دیگر اولویت‌های توانیر به شمار می‌رود.

حقی فام با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۰ درصد از شبکه توزیع برق کشور فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد، خاطرنشان کرد: بر این  اساس استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب دانش خارجی به منظور ارتقای سطح کیفی شبکه انتقال و توزیع برق کشور ضروری به نظر می‌رسد.