۰ نفر

مازندران ۶ روز بعد از بدعهدی ترکمنستان

۲۰ دی ۱۳۹۵، ۲:۴۶
کد خبر: 169522
مازندران ۶ روز بعد از بدعهدی ترکمنستان

یک هفته از اقدام غیرمنتظره ترکمنستان و قطع گاز صادراتی به ایران می‌گذرد، با این حال در تمام روزهای گذشته شهر‌های شمالی دریافت‌کننده گاز این کشور با قطعی جریان گاز مواجه نبوده‌اند.

 روابط‌عمومی شرکت گاز استان مازندران از جریان داشتن گاز در نقاط مختلف این استان خبر داد. تلاش‌ها برای قطع نشدن گاز در استان مازندران اما در حالی ادامه دارد که روز گذشته خبرهایی مبنی بر در دستور کار قرارگرفتن گازرسانی به دو نقطه از استان مازندران، استان خوزستان و بخش‌هایی از استان اصفهان با سوخت CNG منتشر شد.

روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران در واکنش به این خبر گفت: انتقال گاز به روش CNG برای نقاطی است که کوهستانی و صعب‌العبور هستند و ارتباطی به قطع گاز ترکمنستان ندارد. همچنین با دستور معاون وزیر نفت، گاز مصرفی موتورخانه‌های ساختمان‌های اداری وزارت نفت در شهر تهران به‌عنوان الگویی برای صرفه‌جویی و کنترل مصرف، قطع و سوخت مایع جایگزین آن شد. به گزارش دنیای اقتصاد، با قطع گاز این ساختمان‌ها که تعداد آنها بیش از انگشتان دو دست است، وزارت نفت صرفه‌جویی در مصرف گاز را از سه‌شنبه گذشته از خود آغاز کرده است تا تاکیدی بر پیام صرفه‌جویی در مصرف گاز داشته باشد. به این ترتیب با دستور حمیدرضا عراقی، گاز تمامی ساختمان‌های وزارت نفت و شرکت‌های تابع در تهران تا اطلاع ثانوی قطع شد تا روند گازرسانی به استان‌های شمالی در کنار دیگر اقدامات شرکت ملی گاز با سهولت بیشتری انجام شود.