۰ نفر

معاون وزیر نفت: بحرانی در کار نخواهد بود

۹ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۳
کد خبر: 167440
معاون وزیر نفت: بحرانی در کار نخواهد بود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در واکنش به تهدید ترکمنستان برای قطع گاز ایران گفت: اجازه به وجود آمدن بحران در استان‎های شمالی کشور را نخواهیم داد.

حمیدرضا عراقی‎ با اعلام این مطلب در استان گلستان یادآور شد: ترکمنستان در دولت قبل مقداری طلب از ایران داشته است که هم اکنون به دلیل این طلب، تهدید به قطع گاز ایران می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: به طور قطع با تلاش‌هایی که در حال انجام است و با همراهی و کمک مردم، اجازه به وجود آمدن بحران در استان‌های شمالی کشور را نخواهیم داد.

عراقی ادامه داد: ایران در صورت قطع گاز از سوی ترکمنستان در ارتباطات کاری خود با این کشور بازنگری خواهد کرد و در نهایت ضرر نهایی را ترکمنستان خواهد کرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز از مذاکره با مقام‌های ترکمنستان برای حل این موضوع خبر داد و گفت: امیدواریم ترکمنستان نسبت به اجرای کامل قرارداد و تفاهم‌هایی که داشته ایم، اهتمام ورزد.

عراقی تاکید کرد: این در حالی است که ما در سه سال گذشته، همه بدهی خود را پرداخته‎ایم و بقیه موارد باید به صورت کارشناسی بررسی و تصمیم گیری شود.

وی به تولید و مصرف ٧٠٠ میلیون مترمکعب گاز در کشور اشاره کرد و گفت: از این میزان حدود سه درصد آن، یعنی ١٢ میلیون مترمکعب واردات از ترکمنستان است که خیلی قابل توجه نیست.

عراقی گفت: اگر چه میزان واردات گاز از ترکمنستان ناچیز است اما بخشی از نیازهای ما را در شمال کشور تأمین می کند، هر چند که ما از این کشور، امکان دریافت بیشتر گاز راداریم و کماکان تلاش می کنیم به صورت برد – برد ارتباط با این کشور را حفظ کنیم.

به گزارش شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان این که با انجام پروژه های جدید گازرسانی، اکنون طول شبکه انتقال و انشعاب کشور به بیش از ٣٠٠ هزار کیلومتر رسیده است، افزود: ٦٨ درصد روستاها از این نعمت خدادادی بهره مند هستند.