۰ نفر

موج افزایش دکل‌های نفتی در آمریکا +نمودار

۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳
کد خبر: 166516
موج افزایش دکل‌های نفتی در آمریکا +نمودار

همراه با افزایش قیمت نفت در بازار، دکل سازان آمریکایی دست به کار شدند.

 بر اساس گزارش هفتگی شرکت خدمات نفتی «بیکر هوگ»، شمار دکل های امریکا در دو هفته گذشته با 40 دکل افزایش به 653 در این هفته رسیده است.  13 دکل دیگر مانده تا کاهش دکل ها در سال جاری جبران شود. افزایش دکل ها به دلیل افزایش قیمت نفت در بازار و احتمال پایداری قیمت نفت برای دو سال اتفاق افتاده است. 47 عدد مانده تا تعداد چاه های حفاری این کشور به اندازه زمان مشابه سال گذشته برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، دکل های گازی نیز با افزایش 13 عدد در هفته گذشته به 129 رسیدند. بر اساس این گزارش تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا  اکتبر ۲۰۱۴ ، ۱۶۰۹ دکل بوده است که پس از آن به دلیل افت قیمت نفت در بازار، تعداد دکل ها کاهش چشمگیری داشتند. دکل‌های حفاری نفت آمریکا با روی آوردن این کشور به استخراج و اکتشافات نفت شیل با رویای رهبری بازار نفت جهان در سال‌های گذشته به شدت افزایش یافت، اما دوباره با افت قیمت نفت مسیر نزولی خود را طی کرده است.

دکل نفتی

درواقع افزایش تعداد چاه های نفت به دلیل افزایش قیمت ها در بازار پس از توافق اوپکی ها بر سر کاهش قیمت نفت بوده است. با توجه به نمودار زیر، افزایش تعداد دکل ها همراه با افزایش قیمت نفت قابل بررسی است. به همین دلیل در دوسال گذشته که قیمت نفت افت داشته تعداد چاه ها نیز کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر تعداد دکل های آمریکا به بیشترین حد خود از ژانویه رسیده است. در حالی که پیش بینی می شود همراه با افزایش قیمت نفت، این روند ادامه پیدا کند.

دکل نفتی

این در حالی است که بر اساس گزارش اوپک، از سال 2012 تا پایان سال 2015 تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز  ایران 54 دکل بوده است که این تعداد از ابتدای سال 2016 به 57 دکل افزایش یافته است. پس از برداشته شدن تحریم ها و همراه آن، افزایش قیمت نفت در بازار، 3 دکل به ایران اضافه شده است.

دکل نفتی