۰ نفر

حذف سهمیه گازوییل ۵۵ هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث

۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۹:۲۵
کد خبر: 164772
حذف سهمیه گازوییل ۵۵ هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به طرح حذف سهمیه نفت گاز (گازوئیل) خودروهای فاقد بیمه شخص ثالت، اظهار کرد: از بین حدود ۱۲۰ هزار خودرویی که مورد بررسی قرار گرفت، سهمیه نفت گاز حدود ۵۵ هزار خودرو حذف شد.

شاهرخ خسروانی با بیان اینکه طرح حذف سهمیه نفت گاز خودروهای فاقد بیمه شخص ثالت از ابتدای مردادماه سال جاری آغاز شد، گفت: ابتدا لیست خودروهایی که از نفت گاز استفاده می‌کنند از ناجا گرفته شد، پلاک این خودروها با بیمه تطابق داده شد و تعداد خودروهایی که فاقد بیمه شخص ثالث بودند مشخص شد. سپس برای صاحبان خودروهایی که بیمه شخص ثالث نداشتند یک بازه زمانی تعیین شده و به آن‌ها اعلام شد در این بازه زمانی می‌توانند بیمه خود را احیا کنند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: افرادی که در بازه زمانی تعیین شده بیمه خود را احیا کردند، از این سیکل خارج شدند اما تحویل سوخت به افرادی که بیمه خود را احیا نکردند، بدون اینکه کارت سوخت آن‌ها، باطل شود، متوقف شد. زیرا اگر کارت سوخت آن‌ها سوزانده می‌شد، صاحبان خودرو برای تحویل مجدد کارت سوخت باید فرآیندی طولانی و پر هزینه را طی می‌کردند. بنابراین این افراد در عین اینکه کارت سوخت دارند، نمی‌توانند از کارتشان استفاده کنند.

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه با اشاره به اعتراض برخی از مالکان خودرو مبنی بر اینکه اطلاعات پرونده آنها به درستی ارجاع داده نشده است، توضیح داد: البته تعداد این افراد کم بود، برخی از مالکان خودرو نیز برای احیای بیمه اقدام کردند و مشکلشان برطرف شد.

خسروانی با بیان اینکه در ابتدا وضعیت بیمه شخص ثالث حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار خودرو مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: سهمیه نفت گاز حدود ۵۵ هزار خودرو حذف شد، بدون اینکه کارت سوخت آن‌ها باطل شود و سایر خودروها از لیستی که به آن اصطلاحا لیست خاکستری گفته می‌شود و شامل خودروهایی است که مشکل بیمه دارند، خارج شدند.

وی از احتمال باطل شدن کارت سوخت برخی خودرورها خبر داد و افزود:البته ممکن است کارت سوخت برخی از خودروها نیز باطل شده باشد زیرا این فرآیند مرحله به مرحله انجام می‌شود و ابتدا به مالکان خودرو هشدار داده می‌شود و اگر مالک خودرو در زمان مقرر مشکل بیمه خودروی خود را برطرف نکند، ممکن است کارت سوختش باطل شود. تقریبا روزی یک و نیم میلیون لیتر سهمیه نفت گاز این خودروها بوده که به آن‌ها داده نمی‌شود.

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پایان تاکید کرد: سیستم آنلاینی وجود دارد که توسط آن وضعیت بیمه شخص ثالث خودروها بررسی می‌شود و این فرآیند به صورت روزانه ادامه دارد.