۰ نفر

وزیر انرژی امارات:‌ افزایش قیمت نفت در آینده منطقی خواهد بود

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹
کد خبر: 162663
وزیر انرژی امارات:‌ افزایش قیمت نفت در آینده منطقی خواهد بود

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات درباره نشست 10 آذرماه سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) و روند صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی تاکید کرد:‌ افزایش قیمت نفت در آینده منطقی خواهد بود.

مزروعی روز سه شنبه با بیان این که امارات سرمایه گذاری نفت خود را حتی پس از کاهش بهای این ماده سوختی ادامه خواهد داد، افزود: امارات در نشست 20 آذرماه (10 اکتبر) در وین شرکت می کند،‌ نشستی که قرار است بین اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برگزار شود. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: ‌با وجود آن که نفت در ماه های گذشته با کاهش قیمت روبه رو بوده است،‌ اما ابوظبی همچنان به قرادادهای نفتی خود پایبند خواهد بود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که نشست اوپک و کشورهای تولید کننده غیر عضو این سازمان برای نهایی شدن توافق کاهش تولید نفت 20 آذرماه (10 دسامبر) در وین برگزار خواهد شد.

منابع آگاه تاکید کرده بودند که این نشست قرار بود برای هماهنگی بین کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر عضو در مسکو برگزار شود که بعدها محل برگزاری تغییر کرد و به وین منتقل شده است.

به دنبال اعلام خبر توافق اوپکی ها، قیمت نفت در بازارهای جهانی 10 درصد رشد کرد.

تحلیل گران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اخیر اوپک و همراهی غیراوپکی ها قیمت نفت به حدود 50 تا 55 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

این افزایش قیمت پس از یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک (10 آذرماه) در وین صورت گرفت که در آن کشورهای عضو برای کاهش تولید تا سقف 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز توافق کردند.

بر اساس توافق مقدماتی هفتم مهرماه (٢٨ سپتامبر) الجزایز، قرار بود سطح تولید اوپک به ٣٢میلیون و 500 هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود شود.

روسیه نیز به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده خارج از اوپک اعلام کرد که برای همراهی با اعضای این سازمان، 300 هزار بشکه از تولید خود می کاهد.

'محمدبن صالح الساده' رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز روز 10 آذرماه گفت: طبق توافقی که با کشورهای مهم تولیدکننده نفت خارج از اوپک به عمل آمده، مقرر شد این کشورها روزانه 600 هزار بشکه از نفت تولیدی خود را کاهش دهند.