۰ نفر

با ابلاغیه‌ای از سوی وزیر نفت؛

جزییات انحلال شرکت ملی صادرات گاز تشریح شد

۸ آذر ۱۳۹۵، ۰:۲۸
کد خبر: 161040
جزییات انحلال شرکت ملی صادرات گاز تشریح شد

وزیر نفت در ابلاغیه نحوه انتقال وظایف شرکت ملی صادرات گاز ایران را به شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ابلاغیه بیژن زنگنه به علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران آمده است:  

براساس مطالعات انجام شده، با توجه به این که در شرایط کنونی ادامه خدمات و ماموریت شرکت ملی صادرات گاز ایران در قالب موجود ضروری نیست، لذا لازم است ماموریت و کارکنان این شرکت به شرکت ملی نفت ایران منتقل و سپس به ترتیب زیر عمل می شود:

١- از نظر وظیفه ای کل وظایف مربوط به ال ان جی در شرکت ملی نفت ایران باقی می ماند.

٢- وظایف مربوط به صادرات گاز با خط لوله شامل واردات، صادرات و یا معاوضه گاز همراه با مدارک و اسناد مربوطه به شرکت ملی گاز ایران منتقل می شود و از این پس دیگر شرکت ملی نفت ایران در این امور دخالت و ورود مستقیم نمی نمایند.

تبصره١- مواردی که صادرات گاز مستقیما با خط لوله از منابع تولیدی در دریا صورت گرفته و یا مواردی که طبق قرارداد تولید گاز، صادرات گاز، الزاما بخشی از زنجیره تولید از بالادستی تا مصرف باشد، از شمول این بند مستثناست.

تبصره٢- قرارداد صادرات گاز به عمان کماکان از طریق شرکت ملی نفت ایران پیگیری شود.

٣- آن تعداد از کارکنان شرکت ملی صادرات گاز ایران مربوط به وظایف مقرر در بند ٢ که شرکت گاز به ایشان اعلام نیاز کند، باید به شرکت ملی گاز منتقل شوند.

٤- بقیه کارکنان به هر ترتیب که نیاز باشد، طبق مقررات در شرکت ملی نفت ایران یا شرکت‌های تابعه آن به کار گمارده خواهند شد.

٥- ساختار سازمانی متناسب با فعالیت‌های انتقال یافته به شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران طبق این ابلاغیه باید از سوی معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت با همکاری شرکت‌های ذی ربط طراحی و به اجرا گذارده شود.