۰ نفر

در جمع نمایندگان شرکت‌های روس مطرح شد

امیدواری معاون شرکت نفت به امضای قرارداد نفتی با روسیه

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 159097
امیدواری معاون شرکت نفت به امضای قرارداد نفتی با روسیه

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند و همکار راهبردی ایران و کشوری که روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند، قابلیت‌های فراوانی برای همکاری با ایران دارد.

غلامرضا منوچهری در حاشیه برگزاری کارگاه بررسی ابعاد الگوی جدید قراردادهای نفتی که با حضور نمایندگان چند شرکت روس، دیروز (پنجشنبه، ۲۷ آبان ماه) برگزار شد، گفت: پس از اظهار تمایل شرکت‌های روسی برای آشنایی بیشتر با ابعاد الگوی جدید قراردادهای بالادستی صنعت نفت، یک هیئت ۳۵ نفره به نمایندگی از چند شرکت مهم این کشور برای حضور در یک کارگاه آموزشی به ایران سفر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که برگزاری دوره‌های آموزشی سبب افزایش تعامل و نگاه جدی‌تر آن‌ها به بازار ایران می‌شود، افزود: روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند و همکار راهبردی ایران و کشوری که روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند، در زمینه فناوری‎های IOR و EOR رشد بسیار خوبی داشته است و این شرکت‌ها قابلیت‌های فراوانی برای همکاری با ایران دارند.

وی با اشاره به این که با برخی از این شرکت‌ها مانند لوک اویل، زاروبژ نفت و تات نفت، یادداشت تفاهم (MOU) امضا شده است و امیدواریم به‌زودی به قرارداد نهایی برسیم، تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها سبب می‌شود نقطه نظرات آن‌ها شنیده و دیدگاه‌ها نیز در قراردادها لحاظ شود.

در کارگاه قراردادهای جدید نفتی که هیئتی شامل معاونان و کارشناسانی از شرکت‌هایی چون گازپروم، گازپروم نفت، لوک اویل، تات نفت، زاروبژنفت، روسنفت و غیره و اتاق بازرگانی روسیه حضور داشتند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه توضیحاتی را پیرامون وضع تولید نفت و گاز و مخازن ایران مطرح کرد، در ادامه نیز محمد مصطفوی، مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران به بیان الگوی مالی قراردادهای جدید نفتی پرداخت و زهرا گودرزی، کارشناس ارشد قراردادهای جدید نفتی، ابعاد حقوقی این قراردادها را تشریح کرد.