۰ نفر

جهانگیری: مصلحت استان‌ها در پروژه‌های انتقال آب دیده می‌شود

کاهش اتکای اقتصاد به نفت مهم‌ترین دستاورد دولت

۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۳۹
کد خبر: 157132
کاهش اتکای اقتصاد به نفت مهم‌ترین دستاورد دولت

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه رفع مشکلات حوزه آب نباید کاری کرد که اندیشه به‌وجود آمدن شکاف در بین مردم ایجاد شود، گفت: مصلحت استان‌ها در پروژه‌های انتقال آب دیده می‌شود همانطور که در طرح‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری، هیچ تصمیمی بر خلاف مصلحت این استان گرفته نمی‌شود.

اسحاق جهانگیری در سفر به شهرکرد در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به تخصیص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبرسانی روستایی در دولت یازدهم، اظهار کرد: خشکسالی در کشور وجود دارد و مناطقی هستند که علاوه بر خشکسالی با معضل شن‌های روان مواجه هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در زمینه رفع مشکلات حوزه آب نباید کاری کرد که اندیشه به‌وجود آمدن شکاف در بین مردم ایجاد شود، تصریح کرد: مصلحت استان‌ها در پروژه‌های انتقال آب دیده می‌شود همانطور که در طرح‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری، هیچ تصمیمی بر خلاف مصلحت این استان گرفته نمی‌شود.

جهانگیری در ادامه به بیان دلایل کنترل تورم در کشور پرداخت و گفت: هیچ سرمایه‌ای در کشور مانند امید مردم نیست و سیاست‌های اقتصادی صحیح دولت در کنار امید مردم به آینده و عملکرد دولت در زمینه مهار تورم موثر بود.

معاون اول رئیس جمهور افزایش صادرات نسبت به واردات و کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت بیان و خاطرنشان کرد: زمانی گفته می‌شد آیا ممکن است روزی بدون فروش نفت درآمدزایی کرد اما امروزه به این وضعیت بسیار نزدیک هستیم.

وی افزود: کسی باور نمی‌کرد بتوانیم با کشورهای دنیا به تعامل  و در مسائل اقتصادی و صادرات به این پیشرفت‌ها برسیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه حجم دولت بر اثر تصمیمات غیرکارشناسی در دولت‌های قبل بسیار بزرگ شده است، اظهار کرد: فروش نفت در سال جاری حدود دو برابر میزان فروش این محصول در سال گذشته است که قسمت عمده آن به بودجه جاری و قسمت کمی از آن به بودجه عمرانی تخصیص داده می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌ها لازم است حمایت لازم از بخش خصوصی صورت گیرد.

وی به تیترهای غلط برخی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: تیترهای ناامید کننده در شرایطی که بهره‌برداری از هر یک از طرح‌های کشور یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود، هیچ کمکی به کشور نمی‌کند.

جهانگیری افزود: بهره‌برداری از طرح فولاد 800 هزار تنی و توسعه چشمگیر گازرسانی روستایی در استانی سردسیر مانند چهارمحال و بختیاری دستاوردهای قابل توجهی هستند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صدور مجوز گازرسانی به همه واحدهای صنعتی از طریق صرفه‌جویی، یک حرکت عظیم در کشور است.

وی منطقه‌ای که کشور در آن قرار گرفته را پرآشوب دانست و اظهار کرد: از اطراف کشور بوی باروت به مشام می‌رسد و گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن بیش از به‌هم ریختن منطقه، به دنبال ناامن کردن ایران هستند که با مدد الهی و تلاش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، کشور به کانون ثبات در منطقه تبدیل شده است.

جهانگیری افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری، مسیر مناسبی را در پیش گرفته و به سرعت و با حساسیت پیش می‌رود و به موفقیت‌های زیادی نیز رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه وحدت در انسجام کشور موثر نیست و باید به‌صورت جدی این وحدت حفظ و منطقه آرام شود، تصریح کرد: دائما شنیده می‌شود که دشمنانی با قصد انفجار در کشور دستگیر می‌شوند و این موضوع اقتدار کشور را به اثبات می‌رساند.

وی چهارمحال و بختیاری را استانی پراستعداد و با ظرفیت‌های زیاد دانست و خاطرنشان کرد: این استان باید به یکی از استان‌های پیشرفته کشور تبدیل شود و به همت نخبگان استان این اتفاق می‌افتد.

جهانگیری افزود: بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی نشانگر آن است که این استان به سرعت در حال صنعتی شدن است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: جوانان تحصیلکرده و مردم صبور، زحمت‌کش و سلحشوری در این استان زندگی می‌کنند و اصطلاح شهروند درجه دو برای آنان معنایی ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: طی صحبتی که با رئیس بانک مرکزی انجام شده، همه کمبودهای بانکی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی قابل رفع شدن است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و هر میزان اعتباری که طرح آمادگی اجرای آن را دارد پرداخت می‌شود.