۰ نفر

نماینده توتال در ایران:

هنوز انتقال سرمایه به ایران با مشکل روبروست

۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 153501
هنوز انتقال سرمایه به ایران با مشکل روبروست

نماینده توتال در امور پالایش و پتروشیمی ایران گفت: توتال دنبال یک همکاری و بازی برد-برد برای انتقال فناوری و سرمایه به ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اریک کنه با اشاره به منابع گسترده نفت و گاز و همچنین نیروی کار ماهر و تحصیلکرده ایران اظهار کرد: ایران در حوزه پایین دستی نفت و گاز ظرفیت‎های مطلوب و زیادی برای توسعه دارد.

وی افزود: شرکت‎های ایرانی فعال در حوزه پتروشیمی بسیار قوی هستند و ایران ظرفیت بدل شدن به یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات پتروشیمی در منطقه و جهان را دارد.

این کارشناس حوزه انرژی رویکرد کنونی وزارت نفت ایران را در حوزه پایین دستی و بالادستی صنعت نفت ستود و تصریح کرد: توتال به عنوان یکی از شرکت‎های فعال در حوزه پتروشیمی علاقه‎مند به توسعه فعالیت‎ها در ایران است.

وی افزود: توتال دنبال یک همکاری و بازی برد-برد برای انتقال فناوری و سرمایه به ایران است.

نماینده توتال در ایران درباره مشکلات شرکت‎های بین المللی برای توسعه همکاری‎ها با ایران نیز گفت: تامین منابع مالی به دلیل برخی تحریم‎های باقیمانده آمریکا هنوز یکی از مشکلات همکاری شرکت‎های بین المللی با ایران است.

وی به موانع انتقال پول به ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‎ها کاهش یافته است اما هنوز انتقال سرمایه برای سرمایه گزاری در ایران با مشکل روبروست.

اریک کنه معتقد است حل مشکلات و چالش‎های صنعت نفت ایران و پیشرفت پروژه‎ها زمانبر خواهد برد اما چشم انداز روشنی دارد.

وی از ایران و غرب خواست به رایزنی‎ها برای رسیدن به یک درک مشترک برای همکاری‎های بلندمدت ادامه دهند.