۰ نفر

همفکری دانشجویان ایرانی و هلندی برای رفع چالش‌های آب

۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۲
کد خبر: 152738
همفکری دانشجویان ایرانی و هلندی برای رفع چالش‌های آب

جمعی از دانشجویان ایرانی و هلندی با حضور در رویداد مشترک «فراایده چالش‌های آب و وت اسکیلز» به بررسی چالش‌های آب در ایران پرداخته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رویداد وت اسکیلز ایران ٢٠١٦ (Wetskills) که با تلاش پژوهشکده سیاست‌گذاری علم و فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری دفتر تجاری سازی شریف از روز ٢٣ مهر در تهران آغاز شده تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

پس از برنامه‌های بازدیدی و آشنایی دانشجوهای دو کشور ایران و هلند، افتتاحیه رویداد با حضور متخصصان ایرانی و هلندی در حوزه آب برگزار شد. در مدت زمان برپایی این رویداد تیم‌ها با برنامه‌ای فشرده بر روی پروژه‌های خود کار کرده و انتظار می‌رود که به نتایجی بسیار خوب دست پیدا کنند.

به گفته تیم (Tim) که یکی از اولین مربیانی است که به بنیاد وت اسکیلز پیوسته، تا کنون رویداد وت اسکیلز در هیچ کشوری به اندازه ایران مورد استقبال قرار نگرفته است. با وجود برنامه‌ریزی بسیار فشرده رویداد و زمان بسیار اندک اطلاع‌رسانی و تبلیغات رویداد در سطح دانشگاه‌های کشور و بر خلاف انتظار بنیاد وت اسکیلز و دست اندرکاران ایرانی همکار رویداد، ٥٣ دانشجوی ایرانی برای شرکت در رویداد ثبت نام کردند که در نهایت ١٣ نفر از آن‌ها برای شرکت در رویداد انتخاب شدند که در کنار ١١ شرکت کننده هلندی رویداد، جمعی بسیار پر انرژی دور هم گرد آمده‌اند که به گفته Tim انتظار نتایج فوق‌العاده‌ای نیز از آن‌ها می‌رود.

شرکت کننده‌ها به پنج گروه مختلف تقسیم شده‌اند. هر تیم بر روی یکی از پنج چالش آبی که توسط خود شرکت‌کنندگان و از بین ٦ چالش ارائه شده انتخاب شده‌اند، کار کرده و به راه‌حل‌هایی نوآورانه و جدید برای حل آن‌ها دست خواهند یافت.

استفاده مجدد اما بی‌خطر از آب‌های فاضلاب، انعطاف‌پذیری اجتماعی- بو شناسانه منطقه کم آب رفسنجان، بهبود بازده آبیاری در منطقه هشتگرد، روش‌های معیشت جایگزین در دریاچه ارومیه و تمیزسازی رسوبات بندر انزلی، پنج چالشی است که جهت بررسی در این رویداد ارائه شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تعدادی منتور هلندی و ایرانی در طول رویداد گروه‌ها را همراهی می‌کنند. در مراسم اختتامیه این رویداد که روز سه‌شنبه، 4 آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، تیم‌ها در حضور مسؤولین به ارائه ایده‌ها و راهکارهای خود در خصوص چالش‌های مطرح شده در مدت زمان 10 دقیقه خواهند پرداخت.