۰ نفر

اسناد سوخت‌های زیستی در برنامه ششم توسعه کامل می‌شود

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 146982
اسناد سوخت‌های زیستی در برنامه ششم توسعه کامل می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: نیاز است باتوجه به فعالیت‌های صورت گرفته حوزه سوخت‌های زیستی در کشور، توانمندی فناوری و نیروی انسانی موجود، پیشنهادی برای اصلاح اسناد پشتیبان برنامه ششم به مجلس ارائه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در سیزدهمین جلسه شورای عالی همفکری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با حضور اعضای شورای ستاد، چالش‌های سوخت‌های زیستی در کشور بررسی شد.

در ابتدای جلسه برات قبادیان، مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توسعه فناوری سوخت‌های زیستی در کشور و به ویژه در پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه تربیت مدرس را ارائه کرد.

در ادامه میثم طباطبایی، رییس انجمن سوخت‌های زیستی ایران، به بررسی چالش‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز کشور جهت بکارگیری سوخت‌های زیستی در سبد سوخت به منظور کاهش آلودگی هوا، ایجاد ارزش افزوده و کاهش واردات برخی محصولات جانبی حوزه نفت پرداخت.

همچنین اعضای شورای عالی همفکری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر درخصوص هم‌افزایی بین دستگاهی به منظور رفع این موانع و ایجاد بسترهای مناسب توسعه سوخت‌های زیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سپس حسین امیری خامکاری، عضو شورای همفکری ستاد و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عدم توجه به مساله سوخت تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: در این برنامه فقط مساله تولید برق از منابع تجدیدپذیر مورد توجه قرار گرفته است.

در پایان به پیشنهاد سیروس وطنخواه مقدم، دبیر ستاد مقرر شد باتوجه به فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه در کشور، توانمندی فناوری و نیروی انسانی موجود، پیشنهادی برای اصلاح اسناد پشتیبان برنامه ششم به مجلس ارائه شود.