۰ نفر

افزایش ظرفیت تولید نفت به ٤ میلیون بشکه تا پایان سال

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 145772
افزایش ظرفیت تولید نفت به ٤ میلیون بشکه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان سال به چهار میلیون بشکه در روز می رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، علی کاردر پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ٢٤ شهریور ماه) در جریان بازدید از مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان، بیش از ١,٧ میلیون بشکه در داخل مصرف و باقی نفت تولیدی صادر می شود.

وی از کاهش چشمگیر واردات بنزین در نیمه دوم امسال خبر داد و درباره بازدید امروز گفت: جهاد دانشگاهی دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز دارد و امیدواریم بتوانیم در مسیر تعامل بیشتر با این مجموعه گام برداریم.

کاردر در پاسخ به سئوالی درباره روند پیشرفت قراردادهای واگذاری مطالعات فناورانه مخازن به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی گفت: پروپوزال های اولیه هر یک از قراردادها آماده شده و پروپوزال های بعدی نیز به تدریج ارائه می شود.

وی گفت: در میدان هایی که همزمان با واگذاری مطالعه آنها به دانشگاه ها، در دستور کار واگذاری در قالب قراردادهای جدید نفتی قرار دارند، در حقیقت ٢ بخش مشتمل بر دانشگاه از یک سو و شرکت اکتشاف و تولید از سویی دیگر بر روی آن میدان مطالعه می کنند که این امر به مطالعات آن میدان غنای بیشتری می بخشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (چهارشنبه، ٢٤ شهریورماه) از مجتمع تحقیقاتی و ساخت صنعتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای این مجموعه قرار گرفت.

معاون وزیر نفت از مرکز ساخت ماشینهای الکتریکی، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، یارد مونتاژ دکلهای حفاری و بازوهای بارگیری نفت و مرکز ساخت مبدلهای الکتریکی این مجتمع تحقیقاتی بازدید کرد.

 مجتمع تحقیقاتی و ساخت صنعتی شهدای جهاددانشگاهی در ۵۵ کیلومتری آزادراه تهران- قزوین واقع شده است.