۰ نفر

در کمیسیون امنیت ملی صورت گرفت؛

بررسی بحران آب با حضور چیت چیان

۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 143335
بررسی بحران آب با حضور چیت چیان

وزیر نیرو با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شرایط جدیدی به لحاظ آب و هوا ایجاد شده است که باید با مدیریت صحیح خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید رضا چیت چیان گزارشی در خصوص اهمیت آب به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه داد و توضیح داد: معتقدیم موضوع آب، موضوع مهم و حساسی است و مهاجرت و حرکت های جمعیتی نیز به بحران آب دامن زده است.

همچنین خشک شدن تالاب ها نیز از جمله موضوعاتی است که بحران آب را ایجاد کرده است. بر همین اساس بحران آب وجوه مختلفی دارد و بهتر است بگوییم شرایط جدیدی به لحاظ آب و هوا ایجاد شده است که باید با مدیریت صحیح خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

براساس گفته وزیر نیرو کاهش بارندگی، تغییر اقلیم، افزایش درجه حرارت، تغییر الگوی بارش مانند کاهش بارش برف، افزایش جمعیت، مصرف بی رویه آب از جمله شرایط جدیدی است که در مورد آب حاکم است و دولت نیز با توجه به این مقولات طی 18 جلسه شورای آب مسائل مرتبط با آب و امنیت آن را مورد توجه قرار داد. 

به گفته چیت چیان، شورای هماهنگی حفظ دشت ها نیز در دولت تشدید شده و موضوعاتی از قبیل تاسیس آب شیرین کن ها، موضوع خرید انتقال آب به استان های مرکزی، توجه به آب های ژرف، بارورسازی ابرها و توجه به نحوه مصرف از موضوعاتی بود که در وزارت نیرو مورد توجه قرار گرفت. چیت چیان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم وزارت نیرو که در حال اجراست اصلاح روش آبیاری با مشارکت جهاد کشاورزی است که با به کارگیری روش های نوین آبیاری بهره وری در باغات و مزارع کشاورزی را افزایش داد.