۰ نفر

حجم واردات بنزین چقدر خواهد بود؟

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۲۵
کد خبر: 143252
حجم واردات بنزین چقدر خواهد بود؟

حجم واردات بنزین تا پایان دولت یازدهم به چقدر می‌رسد؟ عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش ایران در این مورد پاسخ می‌دهد.

عباس کاظمی پیش از توضیح درباره واردات بنزین ابتدا در پاسخ به این سوال که در آغاز دولت یازدهم چه میزان واردات نفت گاز داشتیم؟ گفت: در ابتدای دولت سه میلیون لیتر در روز نفت گاز وارد می‌کردیم و 6 میلیون لیتر در روز از پتروشیمی‌ها می‌گرفتیم. اما اکنون نه تنها واردات و دریافت از پتروشیمی‌ها متوقف شده بلکه حتی صادر هم می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه ایران، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در پاسخ به این سوال که آیا حجم واردات بنزین تا پایان دولت کم می‌شود؟ افزود: پیش‌بینی می‌شود که در پایان دولت حجم تولید بنزین به 65 میلیون لیتر در روز خواهد رسید که البته از سوی دیگر احتمال دارد با توجه اجرای برجام و بهبود وضع مردم افزایش و جهش مصرف بنزین داشته باشیم.

اضافه کرد: واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس آماده راه‌اندازی است. اما مجری طرح بخش خصوصی است و متأسفانه 3 فاز را همزمان با هم شروع کرده است. اگر فاز به فاز اجرا می‌شد، فاز به فاز هم به اتمام می‌رسید. البته بعد از سال 89 تمام اقلامی که در اروپا بود مشمول تحریم شد و مجری طرح مجدداً سفارش از چین به ثبت رساند. الان با موضوع برجام اقلامی که در اروپا بوده آزاد شد و به ایران می‌آید که نصب شود. اگر تحریم نبود قطعاً اکنون به اتمام می‌رسید اما یک وقفه زمانی به علت تحریم و توقیف اقلامی که از اروپا خریده شد، رقم خورد و از سمت دیگر منابع مالی منقبض شد. به هر حال پیشرفت طرح از 90 درصد عبور کرده و امیدواریم با کمک دولت و همت مجری طرح تا پایان دولت این پالایشگاه به پیش راه‌اندازی برسد.