۰ نفر

برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده در البرز تشدید شد

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۵
کد خبر: 603419
برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده در البرز تشدید شد

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده و فاقد معاینه فنی در این استان تشدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، سرهنگ حمد الله رحمتی پور  اظهار داشت: در اجرای این طرح با خودروهای شخصی، دولتی و موتورسیکلت های  فاقد برچسب معاینه فنی  برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به دلیل افزایش آلاینده ها و وارونگی هوا، تردد کامیون ها در معابر شهری این استان ممنوع است.

 رحمتی پور افزود : بر این اساس از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه  هفته جاری تردد هرگونه  وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری استان ممنوع شده و این ممنوعیت تردد بین ساعت ۶ صبح الی ۲۱ ادامه دارد و با رانندگان متخلف برخورد می شود.

وی  از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

وی افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.