۰ نفر

دانش آموزان البرزی خط تلفنی۱۵۷۰ را به خاطر بسپارند

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰
کد خبر: 601625
دانش آموزان البرزی خط تلفنی۱۵۷۰ را به خاطر بسپارند

رییس اداره امورتربیتی،مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزگفت: دانش آموزان این استان خط تلفنی ۱۵۷۰ را به خاطر برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان پیشگیری و حمایتی به خاطر بسپارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی رحمانی روز چهارشنبه اظهار داشت: خط تلفنی ۱۵۷۰ در قالب طرح ملی نماد(نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، فرآیندی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه شماره اختصاصی ۱۵۷۰، به منظور اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است،خاطرنشان کرد: مداخله فوری در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند پیشگیرانه و اثربخش باشد.

رییس اداره امورتربیتی،مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز بیان داشت: خط تلفنی ۱۵۷۰ یا  اورژانس اجتماعی دانش آموزی می‌تواند بستری مناسب برای حمایت از دانش آموزان و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باشد.

رحمانی تصریح کرد: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است، برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند و یا با خط ۱۵۷۰ در صورت نیاز اضطراری به راهنمایی و مشاوره تماس بگیرد.

وی ادامه داد: برای معرفی اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب و به موقع به دانش آموزان در تماس با خط ۱۵۷۰ نیاز به همراهی مدیران مدارس  و دستگاه های عضو طرح ملی نماد در استان البرز داریم.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان( نماد)گامی در جهت برخورد با علل و ریشه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی است،اضافه کرد: با اجرای دقیق این طرح ضمن ایجاد بستر لازم برای پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم می‌توان با ریشه‌یابی آنها به جای برخورد با معلول‌ها با علل بروز آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزیادآورشد: طرح نماد، محوری‌ترین برنامه این وزارتخانه برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان است که باید به آن در خانه، مدرسه و استان مورد توجه قرار گیرد.

وی اجرای طرح ملی نماد در ۵۸۳ مدرسه البرز اشاره و خاطرنشان کرد: طرح نماد یکی از موثرترین و کامل‌ترین طرح‌هایی است که اجرای آن از چهار سال پیش در سیستم نظام آموزشی کشور آغاز شده است.

رحمانی یادآورشد: در این طرح به راهکارها، تقویت عوامل محافظت‌کننده، کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در زمینه آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع و درمان و حمایت‌های روانی، مددکار اجتماعی و قضایی و انتظامی به همراه کوشش و تلاش برای پیشگیری توجه جدی شده است.

وی افزود: سند مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان نخستین تجربه، یکی از بهترین رویکردهایی است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: این طرح با تکیه بر سه محور شناسایی، آموزش و مداخله طراحی شده که هر یک فعالیت‌های خاص خود را دارد.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: میز خدمت طرح ملی نماد بستری مناسب برای پیشگیری از آسیب ها در بین جامعه دانش آموزی است که در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان و مرکز مشاوره و روانشناختی رازی کرج فعال شده است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.