۰ نفر

مرکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان البرز راه اندازی شد

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 579647
مرکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان البرز راه اندازی شد

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: مرکز مشاوره رهوا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان این استان با هدف ارائه خدمات مشاوره ای و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانشجو معلمان راه اندازی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید احدزاده روز چهارشنبه اظهار داشت: در این مرکز به دانشجو معلمان و خانواده های آنها انواع خدمات مشاوره ای از جمله  تحصیلی، ازدواج و مذهبی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا، کلاس های دانشجو معلمان این استان به فضای مجازی سوق داده شد و اکنون این روند تداوم دارد، خاطرنشان کرد: کلاس های ترم اول امسال نیز مطابق برنامه هفتگی از طرف استادان به صورت مجازی در حال برگزاری است .

احدزاده  بیان داشت: دانشجومعلمان مطایق برنامه هفتگی خود در کلاس های مجازی حضور  دارند و نسبت به انجام تکالیف عملکردی اعلام شده از سوی استادان اقدام می کنند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تمهیدات ویژه‌ای به صورت تمام وقت و شبانه روزی برای برگزاری کلاس‌های دانشگاه به شیوه الکترونیکی فراهم شده است تا جریان آموزش به دانشجو معلمان متوقف نشود.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یادگیری الکترونیکی در فرآیند آموزش می بایست بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد،اضافه کرد: بر همین اساس آموزش‌ها همانند سه ترم گذشته  با کمک نرم افزار ویژه  دانشگاه فرهنگیان دنبال می شود.

احدزاده  یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان مولود سند تحول بنیادین نظام تربیتی است که باید به آن نگاه حمایتی ویژه ای شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز ادامه داد: این دانشگاه ماموریتگرا بوده و رسالت  اصلی آن تامین نیروی انسانی برای آموزش‌ و پرورش است و تمام  برای مقاطع آموزش ابتدایی،  متوسطه اول  و مقطع دوم متوسطه معلم تربیت می‌کنیم.

وی افزود: یکی از ویژگی های دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجویان آن از بدو ورود استخدام می شوند و اشتغال فارغ التحصیلان آن تضمین شده است.

احدزاده عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری امسال اقبال خوبی برای حضور در دانشگاه فرهنگیان نشان دادند و اکنون نیز در دانشگاه فرهنگیان البرز مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان استان البرز جزو دانشگاه هایی بود که از روزهای نخست برای دریافت واکسن اقدام کرد تا دانشجویان و اساتید این دانشگاه واکسینه شوند از این رو این آمادگی برای کلاس‌های درس به صورت حضوری وجود دارد و منتظر اعلام کمیته ملی ستاد کرونا هستیم اما موقتا در ترم جاری آموزش‌ها مجازی خواهد بود.

وی به موضوع مهم فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان البرز هم پرداخت و گفت: این دانشگاه در زمینه فضای آموزشی و خوابگاهی برای دانشجو معلمان با محدودیت و مشکلاتی مواجه بوده که رفع این کاستی نیازمند حمایت مسوولان استان و تامین اعتبار کشوری است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز با اشاره به اینکه با حمایت استانداری البرز زمینی از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری به دانشگاه فرهنگیان استان در شهرکرج جانمایی شده است،تاکید کرد: تسریع در واگذاری مکان مناسب به دانشگاه فرهنگیان دراین استان به دلیل اثر بخشی و کارایی هر چه بیشتر نظام آموزشی ضروری است.

دانشگاه فرهنگیان البرز  یک هزارو۸۵۰  دانشجو معلم دارد.