۰ نفر

کرونا دفن اموات در آرامستان کرج را ۶۰درصد بیشتر کرد

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 578495
کرونا دفن اموات در آرامستان کرج را ۶۰درصد بیشتر کرد

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: در مقایسه با سال۹۸، تعداد فوتی‌های دفن شده در آرامستان بهشت سکینه (س) حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، حمیدرضا عسگری اظهار کرد: به دلیل مراجعه بیش از حد شهروندان برای زیارت اهل قبور، شاهد شلوغی بیش از حد آرامستان بهشت سکینه (س) به ویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه هستیم.

وی ادامه داد: حضور زائران در آرامستان بهشت سکینه (س) در روزهای پایانی هفته، علاوه بر افزایش بار کاری همکاران این مجموعه، منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله ترافیک سنگین در بخشی از آزادراه کرج- قزوین شده است.

وی توضیح داد: البته نباید فراموش کنیم در مقایسه با سال۹۸، تعداد فوتی‌های دفن شده در آرامستان بهشت سکینه (س) حدود ۶۰ درصد افزایش داشته که این امر تاثیر به سزایی در شلوغی این مجموعه دارد.

 وی اظهار کرد: مکاتباتی با فرماندهی انتظامی استان انجام شده تا یک اکیپ راهنمایی و رانندگی به طور دائم در محدوده آرامستان بهشت سکینه (س) مستقر شود تا از این طریق شاهد نظم بخشی بیشتر به تردد خودروها در این محدوده و در نتیجه کاهش ترافیک باشیم.

عسگری اضافه کرد: هر چند رنگ بندی کرونایی در استان تغییر کرده ولی این نباید باعث شود که مردم بدون ملاحظه و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم ختم اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت:  از شهروندان درخواست می‌شود برگزاری مراسم ختم عزیزان از دست رفته خود را به هیچ عنوان به روزهای پایانی هفته  موکول نکنند.

وی افزود: در جمعه چند هفته پیش شاهد برگزاری بیش از ۳۰۰ مراسم ختم، سالگرد و ... بودیم که اگر در هر یک از این مراسم‌ها حداقل  ۱۰۰  نفر هم حضور پیدا کرده باشند، تصور کنید چه جمعیت زیادی در آرامستان بهشت سکینه (س) حضور پیدا کرده‌اند.

وی گفت: هر چند از بحران دفن متوفیان کرونا عبور کرده‌ایم ولی حالا با بحران پس از دفن آنها مواجه هستیم و امیدواریم با همکاری  مردم از این شرایط هم به خوبی عبور کنیم.