۰ نفر

دستگیری عوامل راه اندازی سایت جعلی کاریابی در البرز

۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 567119
دستگیری عوامل راه اندازی سایت جعلی کاریابی در البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری افرادی که با راه اندازی یک سایت جعلی کاریابی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی حدود ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا شهرستان فردیس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی  محمدیان اظهار داشت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی از طریق سایت دیوار به پلیس فتا شهرستان فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که کلاهبرداران با راه اندازی یک سایت جعلی کاریابی و تبلیغات گسترده آن در فضای مجازی، از شهروندان مبلغ ۳۰ هزار تومان را برای عضویت در سایتی که هیچگونه خدماتی را ارائه نمی‌دهد درخواست می کردند.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: مأموران با بررسی تراکنش های شماره حساب اعلام شده از سوی کلاهبرداران متوجه شدند که روزانه به طور متوسط حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان اقدام به واریز مبلغ اعلام شده از سوی متهمان کرده و ضمن اینکه هیچگونه خدماتی دریافت نمی کنند با توجه به پایین بودن مبلغ، این موضوع را پیگیری نمی کنند.

وی گفت:  کارشناسان ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهمان این پرونده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند و بلافاصله اقدامات ماموران برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده آغاز و با انجام اقدامات گسترده پلیسی اطلاعاتی ۲ نفر از متهمان اصلی را در یکی از استان‌های جنوبی کشور شناسایی و با انجام هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا فردیس منتقل کردند.

سردار محمدیان گفت: متهمان پس از مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف در پیش روی خود ندیده و به انجام کلاهبرداری های گسترده از طریق ایجاد سایت جعلی کاریابی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.