۰ نفر

یک مقام مسئول:

هیچ گونه افزایش قیمت نان در البرز نداریم

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 563796
هیچ گونه افزایش قیمت نان در البرز نداریم

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری البرز عنوان کرد که در زمان حاضر هیچ گونه افزایش قیمت نان در استان نداریم و با متخلفان برخورد جدی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جهانگیر شاهمرادی افزود: بر اساس دستور  وزارت کشور هر گونه افزایش قیمت بایستی در کارگروهی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و قیمت ها درسراسر کشور باید با یک ترتیب خاصی معین و اعلام شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور و با توجه به اینکه افزایش قیمت نان تا کنون اعلام نشده ‌واحدهای خبازی و تولید نان که از آرد سهمیه ای استفاده می کنند مکلف به رعایت قیمت بر اساس قیمت های مصوب هستند.

شاهمرادی با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در البرز در این رابطه خاطر نشان کرد: پیرامون دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان و توصیه هایشان و دستوراتی که بارها از سوی استاندار از قبل داده شده در رابطه با قیمت نان هیچ گونه افزایش قیمت نان فعلا نداریم.

وی ادامه داد: به همین منظور به صورت مکتوب به تمام فرمانداری های استان به خصوص فردیس و کرج و اداره کل صنعت، معدن و تجارت داده شده که باید نظارت کافی داشته باشند و با واحدهای صنفی که تخلفاتی از جمله کم فروشی، گرانفروشی و یا کاهش ساعت های فعالیت دارند باید با جدیت برخورد شود.

شاهمرادی گفت: همچنین دادستان مرکز استان به صورت مکتوب اعلام کردند که با واحدهای متخلف برخورد می شود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه هیچ گونه کتمان و یا تعارفی نداریم تصریح کرد:فرمانداری ها به عنوان روسای کارگروه های آرد و نان شهرستان ها و صنعت،معدن و البرز مکلف هستند با این متخلفان برخورد کنند.

شاهمرادی افزود:همچنین در کارگروه آرد و نان استان بر اساس اختیاری که به فرمانداری ها داده شده می توانند سهمیه آرد نانوایان متخلف را به واحدهای قانونمند واگذار نمایند.

وی ادامه داد:بنابراین تا زمانی که نرخ جدید از سوی وزارت خانه اعلام نشود قیمت بر اساس نرخ های قبلی است البته آنالیز قیمت گرفته شده و بررسی ها در حال انجام و تمام اطلاعات از طریق دستگاه های متولی به وزارتخانه ارسال می شود.

شاهمرادی گفت:بر این اساس هر زمانی که نرخ جدیدی اعلام شود ما نیز اعلام و بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.