۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی در کرج

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 560470
دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی در کرج

فرمانده انتظامی البرز گفت که با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی این استان اعضای باند سرقت مسلحانه طلافروشی در شهرستان کرج دستگیر شدند.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاریخ ۲۴ مرداد سال جاری  ماموران پلیس آگاهی البرز در پی کسب خبری مبنی بر سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در کرج سریع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان با یک سمند بادمجانی رنگ اقدام به سرقت می کنند و در حین فرار، گشت راهنمایی و رانندگی آن ها را دنبال کرده اما در ادامه فرار سارقان خودروی  سمند را رها کرده و سپس با سرقت یک دستگاه پراید مجدد اقدام به فرار می کنند.

وی اظهار داشت طبق بررسی ها سارقان بعد از یک کیلومتر خودروی پراید را نیز رها می کنند و با سرقت یک دستگاه خودروی سمند دیگر به سمت تپه‌های منطقه حصار در شهرستان کرج متواری می شوند و  وقتی ماموران به محل رسیدند سارقان خودرو را رها کرده و در بالای تپه پس از تخلیه جعبه های طلا موفق به فرار شده بودند.

محمدیان افزود:  با اقدامات شبانه روزی پلیس آگاهی علیرغم اینکه هیچ سرنخی با توجه به پوشش صورت در دست نبود و آنها به صورت حرفه ای عمل کردند شناسایی شدند.

 وی گفت : با اقدامات انجام شده  تعدادی از ماموران پلیس آگاهی به استان‌های غرب کشور عزیمت و به صورت شبانه روزی متهمان تحت مراقبت بودند تا اینکه سه روز پیش سه نفر اصلی دستگیر شدند.

 محمدیان خاطرنشان کرد : همچنین هشت همدست دیگر شامل خریدار اموال مسروقه نیز به دام پلیس افتادند و بخشی از اموال  مسروقه  و سلاح های این افراد نیز در یک باغ کشف شد.

وی گفت:  سارقان به انجام سرقت مسلحانه در شهرستان های  شهریار  و  پاکدشت  تهران  و شهرستان تفرش  استان مرکزی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی البرز  اضافه کرد: یکی از متهمان  این پرونده ، سارق حرفه ای و سابقه داری است که چندین سال به حبس محکوم شده بود اما با اخذ وثیقه آزاد شده بود.

توضیح پلیس درباره مرگ یک شرور در مهرشهر کرج

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کشته شدن یکی از افراد شرور و اراذل در مهرشهر کرج توضیح داد و افزود : شامگاه ۱۳ شهریورماه جاری  خبری مبنی بر عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط فردی در مهرشهر کرج به پلیس اعلام شد و ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر سریع برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

محمدیان خاطرنشان کرد: مأموران با حضور در محل متوجه شدند که شخصی با حالت غیر عادی به وسیله سلاح سرد اقدام به قدرت نمایی در معابر شهری کرده و اقدام بر هم زدن نظم عمومی و آسیب  به چهار نفر از جمله یک خانم و اموال مردم از جمله چند خودرو و یک سوپرمارکت کرده است.

وی گفت: ماموران وارد عمل شده و متهم را به آرامش دعوت می کنند که نامبرده بدون توجه به این موضوع به سمت مامور نیز حمله ور می شود که در این هنگام مامور در یک اقدام ضربتی متهم را به زمین زده که در حین دستبند زدن به دلیل نزدیک شدن سایر افراد برای خلع سلاح پلیس در یک اقدام  سهوی تیری از اسلحه خارج و به متهم برخورد می کند.

فرمانده انتظامی البرز بیان داشت: رسانه های معاند فقط بخش کوچکی از کلیپ را تقطیع کرده و روی آن مانور می دهند در حالی که  فیلم کامل اوباشی گری و حمله به شهروندان از سوی این متهم توسط مرکز اطلاع رسانی پلیس منتشر خواهد شد.

سردار محمدیان یاد اور شد : این فرد دارای  هفت فقره سابقه درگیری و نزاع بوده و تحقیقات تخصصی  در این خصوص در حال انجام است.

وی بیان داشت: گشت کلانتری در محل حاضر شده و این فرد را با تیراندازی هوایی و توانمندی شخصی خود پلیس فرد را زمین گیر کردند و در زمانی که قصد داشته به او دستبند زده و مهار کند با تحرکی که او کرده خود باعث شلیک گلوله و اثابت به فرد شده است .
وی تاکید کرد که کلیه مستندات و گزارشات را پلیس در اختیار مردم قرار داده چرا که کار پلیس شفاف است و با مجرمان تعارف ندارد و اگر ماموری هم کوتاهی کرده باشد طبیعتا اقدامات بعدی انجام می شود.
هم دادستانی و هم رده‌های نظارتی پلیس در حال پیگیری موضوع هستند و اطلاعات بعدی را در اختیار مردم خواهیم گذاشت.

همچنین دادستان استان البرز در خصوص دستگیری سارقان مسلح طلافروشی کرج گفت: در مدت وقوع حادثه سرقت طلافروشی موضوع در دستور کار قرارگاه پیشگیری و پیگیری جرائم خاص استان قرار گرفت و پیگیری ها صورت پذیرفت.

حسن مددی افزود: در حوزه دادستانی با هماهنگی نیروی انتظامی موضوع را پیگیری کردیم و  با کارهای فنی و کارشناسی هایی که انجام شد و همکاری نیروی انتظامی و همکاران قضایی در یکی از استانهای غرب کشور موفق شدیم که این مجرمان را شناسایی و دستگیر کنیم .
وی خاطرنشان کرد: این موضوع کار بزرگی بود به دلیل اینکه سردسته این باند فردی بود که چند فقره سابقه داشت و در شرایط مختلف با اخذ وثیقه آزاد شده بود و با اینکه پرونده باز داشت بار دیگر در همان زمان مرتکب جرائم جدید شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق متعددی که این مجرمان دارند ما تلاش خواهیم کرد که از تمام  ظرفیت های قانونی استفاده کنیم و یک برخورد قانونی با این مجرمین بخصوص در این استان تلاش خواهیم کرد که این مجرمین فرصت جولان اقدامات مجرمانه شان را نداشته باشند.
وی تاکید کرد که در گذشته ما به مردم  وعده دادیم که نمونه اش را هم دیدید که در بحث سارقین خودرو و موتورسیکلت در اتوبان و اینجا باز هم وعده می دهیم  که از همه ظرفیت های قانونی‌مان برای تعقیب و مجازات این مجرمین استفاده خواهیم کرد به گونه‌ای که درس عبرتی باشد برای اشخاصی که می خواهند نظم و امنیت را برای مردم مختل بکنند.

مددی افزود: این هشدار را به همه‌ی افرادی که شرور هستند و قصد ارتکاب این جرایم را دارند می دهم  که دیگر در این منطقه و استان نمی توانند جولان بدهند و بدانند که قانون، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پشتیبان مردم خواهند بود.