۰ نفر

یک مقام مسئول:

عرضه بنزین در ظروف باز ممنوع است

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷
کد خبر: 558470
عرضه بنزین در ظروف باز ممنوع است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: جلوگیری از قاچاق بنزین و امنیت در حمل ونقل شهری از مهمترین دلایل ممنوعیت عرضه سوخت در ظروف باز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی دلبری با بیان اینکه عرضه بنزین در ظروف باز بیش از چهار لیتر ممنوع است، اظهار کرد: اگر جایگاهی نسبت به فروش سوخت در گالن اقدام کند، تخلف است و در صورت گزارش برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.  

وی افزود: جلوگیری از قاچاق بنزین و امنیت در حمل ونقل شهری از مهمترین دلایل ممنوعیت عرضه سوخت در ظروف باز است و البته جلوگیری از ایجاد خطر نیز به عنوان دلیل دیگر این اقدام مطرح است.

وی ادامه داد: فروش چهار لیتر بنزین هم به این خاطر است که ممکن است بنزین خودرویی در مسیر تردد به اتمام برسد و راننده چاره‌ای جز خرید چند لیتر بنزین نداشته باشد.

دلبری توضیح داد: این بنزین باید از طریق تلمبه موتوری موجود در جایگاه سوخت تامین شود و قیمت آن هم به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: افراد در خرید سوخت در ظروف باز صرف باید هزینه چهار لیتر بنزین آزاد را بپردازند واگر عامل جایگاه هزینه بیشتری بگیرد، تخلف صورت داده است.