۰ نفر

کشف قبرستان تاریخی در ساوجبلاغ

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبر: 547955
کشف قبرستان تاریخی در ساوجبلاغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از کشف قبرستان تاریخی مربوط به دوره اسلامی در روستای سنج شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریدون محمدی شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت : در پی گزارش دریافتی مبنی بر کشف یک قبرستان دوره اسلامی در اثر عملیات حفاری شرکت گاز واقع در روستای سنج از توابع شهرستان ساوجبلاغ، پروژه مذکور متوقف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان داشت: در ساعات اولیه به همراهی سرپرست‌ اداره‌ ساوجبلاغ در محل حضور یافته و در گمانه‌زنی‌های اولیه و با توجه به شواهد موجود، قبرستان متعلق به دوره اسلامی تخمین زده شد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد در اسرع وقت عملیات گازرسانی متوقف شده و به منظور انجام کاوش‌های دقیق‌تر تیمی متشکل از کارشناسان مربوطه از محل مورد نظر بازدید به عمل آورند.

محمدی گفت : هرگونه اظهار نظر منوط به حفاری و جمع‌بندی نظر کارشناسان حوزه باستان‌شناسی بوده و نتیجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت :شهرستان ساوجبلاغ با پیشینه تاریخی و فرهنگی آثار شاخص زیادی از جمله کاروانسرای ینگی‌امام واقع در مسیر جاده‌ ابریشم را در خود جای داده و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.