۰ نفر

یک مقام مسئول:

موج پنجم کرونا در البرز شروع شد

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 543863
موج پنجم کرونا در البرز شروع شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کرونای دلتا قدرت شیوع بالایی دارد به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود برای حفظ جان خود و عزیزانشان هم که شده توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  جواد معظمی با اشاره به اینکه البرز وارد موج پنجم کرونا شده، اظهار کرد: طی چند روز گذشته با افزایش تعداد بیماران بستری و مراجعان سرپایی مواجه هستیم که این نشان می‌دهد البرز هم مانند بسیاری از استان‌های دیگر کشور وارد پیک پنجم کرونا شده است.

وی ادامه داد: در حال بررسی وضعیت تخت‌های عادی و ICU بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان هستیم تا اگر پیش روندگی پیک جدید سریع باشد، بتوانیم عکس العمل به موقعی داشته باشیم.

وی توضیح داد: کرونای دلتا قدرت شیوع بالایی دارد به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود برای حفظ جان خود و عزیزانشان هم که شده توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معظمی در پاسخ به وضعیت واکسیناسیون در استان تصریح کرد: در هفته‌های اخیر روند تزریق واکسن در البرز مثل همه کشور کند بود ولی با ورود محموله جدید واکسن، وزیر بهداشت قول داده که از امروز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در کشور در هر روز واکسینه شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به تمامی افراد بالای ۷۰ سال و همچنین اعضای کادر بهداشت و درمانی که به هر دلیل تا کنون واکسن تزریق نکرده اند اطلاع رسانی شده تا به مراکز اعلام شده مراجعه و واکسن را تزریق کنند.

معظمی افزود: سایر گروه‌های اولویت دار هم به ترتیب سن در روند تزریق واکسن قرار می‌گیرند.