۰ نفر

بهره‌ برداری از ۴چاه آب شرب در حاشیه رودخانه کرج

۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱
کد خبر: 542130
بهره‌ برداری از ۴چاه آب شرب در حاشیه رودخانه کرج

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ظرف یک تا دو سال آینده علی رغم رشد جمعیت استان بخشی از مشکلات آب شرب کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عزیزاله شهبازی استاندار البرز روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در مراسم آغاز حفر، تجهیز و بهره برداری از چاه‌های فلمن در کرج گفت:  امروز فرصتی شد تا پیگیر مطالبات مردم در بخش آب شرب باشیم. موضوع آب خصوصاً در ایام اخیر که در برخی از نقاط استان هم افت فشار و هم قطعی چند ساعته داشتیم، اهمیت دارد. البته افت فشار و قطعی اخیر به دلیل مشکلات ناشی از قطع برق بود.

شهبازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل بخشی از مشکل آب شرب استان، خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته با مجوز وزیر محترم نیرو، مدیرعامل محترم آبفای استان ماموریت یافت که به وسیله چاه فلمن از خروجی بیلقان بخشی از آب مورد نیاز مردم را تامین کنند. تشکر می‌کنم که در مدت کوتاهی این کار انجام و چهار چاه با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه حفر و از امروز ۹۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شد. این کار مهم، فوری و بزرگ آن هم در شرایطی که هم گرمای هوا را داریم و هم بارندگی هم کاهش یافته است، مشکلات آب شرب جمعیتی حدود ۳۱ هزار نفر را حل می‌کند.

وی ادامه داد: امروز از تصفیه خانه مرکزی کرج هم بازدید شد. در هفته دولت گذشته کلنگ ساخت مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی در این تصفیه‌خانه به زمین زده شد و  قرار بود ظرف مدت ۱۵ ماه با ۴۷ میلیارد تومان هزینه کار به سرانجام برسد که تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشه و تا آذرماه به مدار می‌آید.

استاندار البرز با بیان اینکه مجوزهای لازم برای تخصیص آب مورد نیاز استان را از وزیر نیرو گرفته‌ایم ولی برای عملیاتی شدن آن باید زیرساخت‌های ما آماده شود، گفت: سال‌های گذشته برای ساخت مخازن کارهای زیادی انجام نشده بود چون بیشتر حجم آب مورد نیاز استان از چاه تامین می‌شود اما الان با توجه به تخصیص آب از سد امیرکبیر و سد طالقان، برنامه خوبی برای ساخت مخزن و تصفیه خانه تدوین شده و امیدواریم با پیشبرد آن مشکلات استان در تامین آب به حداقل برسد.

وی اعلام کرد: در نظرآباد هم برای ساخت تصفیه خانه برنامه ریزی شد و امیدواریم آب منطقه‌ای بتواند آب مورد نیاز را به این شهرستان برساند. به مردم اعلام می‌کنم که با تصفیه خانه‌ای که قرار است امروز کلنگ آن در پارک جهان نما برای فردیس به زمین زده شود ظرف یک تا دو سال آینده علی رغم رشد جمعیت استان بخشی از مشکلات مردمی که در این منطقه هستند کاهش پیدا کند.