۰ نفر

یک مقام مسئول:

۶.۴کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال آماده بهره برداری شد

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 540369
۶.۴کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال آماده بهره برداری شد

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: ۶.۴ کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال در محدوده این استان تا ۴۵ روز دیگر زیر بار ترافیکی می رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امیر بهمنی در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران - شمال در البرز اظهار داشت :  بر این اساس تونل شرقی این پروژه  به طول ۶.۴ کیلومتر از پیچ سرهنگ تا پل زنگوله آماده بهره برداری شد.

وی ادامه داد:  این آزاد راه  پروژه ملی بوده و تاثیر قابل ملاحظه ای در تسهیل عبور و مرور و امنیت سفرهای هموطنان خواهد داشت، بنابراین تمام توان برای رفع موانع اجرایی جهت تسریع در عملیات عمرانی آن بکار بسته شده است.

مسیر آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول چهارهزار و ۹۷۰  متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.