۰ نفر

یک مقام مسئول:

طرح توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب در البرز اجرا شد

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳
کد خبر: 540366
طرح توزیع گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب در البرز اجرا شد

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز اعلام کرد: طرح تامین و توزیع گوشت مرغ منجمد داخلی با قیمت مصوب از هفته گذشته در البرز آغاز و همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رحمت اله شفایی گفت: گوشت مرغ داخلی از ماه های گذشته در پی انعقاد تفاهم نامه ای با تولیدکنندگان، خریداری و برای مواقع ضروری در سردخانه ها نگهداری می شود تا در مواقعی که در بازار با کمبود گوشت گرم مرغ روبرو می شویم، آن را وارد شبکه مصرف کنیم.

وی افزود: به این منظور از ۲ هفته گذشته ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد داخلی توسط این شرکت تامین و از طریق بسیج اصناف استان و اتحادیه سوپرمارکت داران استان توزیع به صورت شبکه مویرگی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۵ هزار تن از این محصول با قیمت مصوب ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای مصرف کننده در سراسر استان توزیع شده است.

شفایی گفت: در صورتیکه دوباره مباشر برای تامین و توزیع گوشت مرغ منجمد داخلی معرفی شود، درصدد هستیم تا ۱۰۰ تن دیگر از محصول پروتئینی خریداری و در سطح استان توزیع شود.

تولیدکنندگان استانی ۱۰ درصد نیاز البرز را تامین می کنند

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز در خصوص وضعیت تولید گوشت مرغ در استان گفت: علیرغم اینکه تولیدکنندگان البرزی در تولید تخم مرغ نه تنها نیاز استان را تامین می کنند بلکه به دیگر استان ها و حتی خارج از کشور نیز صادر می کنند.

وی افزود: ولی البرز در تولید گوشت مرغ نه تنها خودکفا  نیست بلکه به دیگر استان ها نیز وابستگی دارد به طوریکه تولیدکنندگان استانی فقط حدود ۱۰ درصد نیاز استان را تامین می کنند و مابقی نیاز از استان های معینی همچون گیلان، زنجان، قزوین و مازندران تامین می کنند.

شفایی با کمبود گوشت گرم مرغ در بعضی از ایام، اظهار داشت: زمانیکه با کمبود گوشت گرم مرغ در واحدهای عرضه روبرو هستیم ناشی از مشکل تولید در استان های معین می باشد و این در حالی است که استان گیلان کمتر با مشکل تامین و توزیع این محصول روبرو هست.

در استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی مرغ تخم گذار با ظرفیت اسمی ۹ میلیون قطعه و ۲۸ واحد تولید پولت با ظرفیت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد.