۰ نفر

صلاحیت کاندیداهای متخلف شورای شهر فردیس سلب می شود

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶
کد خبر: 536583
صلاحیت کاندیداهای متخلف شورای شهر فردیس سلب می شود

فرماندار فردیس گفت که با وجود برگزاری جلسات توجیهی برای کاندیداهای شورای شهر، متاسفانه برخی از کاندیداهای شوراهای شهر در فردیس و مشکین دشت مرتکب تخلفات تبلیغاتی زیادی شدند که در صورت تکرار و رعایت نکردن قانون، صلاحیت آنها سلب می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل اینانلو روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات های نظارت و اجرایی شهرستان فردیس افزود: به همه کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در این شهرستان تذکر داده شد و از آنها خواهش کردیم که موارد تبلیغات را رعایت کنند اما با این وجود عدم رعایت تبلیغات را در فردیس مشاهده می شود.

وی توضیح داد: بعضی مواقع ناچار می شویم که اقلام تبلیغاتی را امحا کنیم و شور انتخاباتی حفظ شود ولی این دلیل بر آن نمی شود که از تخلف برخی کاندیداها چشم پوشی کرد.

وی با بیان اینکه تخلفات کاندیداهای شوراهای شهر فردیس را مدنظر قرار دادیم، اظهار داشت: افراد متخلف به دستگاههای نظارتی معرفی شدند و پیگیری های حقوقی و قانونی هم انجام خواهد شد.

اینانلو افزود: شعبه رسیدگی به تخلفات کاندیداها در دادگستری فردیس راه اندازی شده و پرونده متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع می شود.

فرماندار فردیس گفت: فضای مجازی اکنون فضای باز و رهاست و هرکسی هم هر چه دلش می خواهد در فضای مجازی انتشار می دهند بطوریکه  برخی با بی اخلاقی ها ، تهمت و نسبت های ناروا هم در بخش تبلیغات ریاست جمهوری و هم در سطح شوراهای شهر، اصل انتخابات را زیر سوال می برند که با آنها هم برخورد قانونی می شود.

وی افزود: در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و ویروس کرونا  و پیرو دستور وزیر کشور در شهرستان فردیس  ۲۰ شعبه به شعب اخذ رای افزوده شد.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان فردیس گفت: هدف همه ما برگزاری یک انتخابات پرشور می باشد پس بایستی به کمک یکدیگر زمینه حضور پرشور مردم در یک فضای سالم و با تامین امنیت روانی مردم از حیث بیماری کرونا را فراهم آوریم.

اینانلو افزود: نباید گرایشات و علاقمندی دست اندرکاران انتخابات بر روند برگزاری انتخابات تاثیر بگذارد و مبنای همه اقدامات اجرای مر قانون باشد.

وی تاکید کرد: این جلسه با هدف هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر میان هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات و به منظور برنامه ریزی فرایند انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در روز ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

فرماندار فردیس اظهار داشت: تمام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات مطابق دستورالعمل های ابلاغی از ستاد انتخابات کشور انجام ، تمهیدات بهداشتی و امنیتی اندیشیده و تست شعبات و چیدمان و آموزش عوامل اجرایی شعبات نیز انجام شده است و هیچ گونه مشکل و مانعی در اجرای انتخابات سالم، اصولی و قانونمند وجود ندارد.

 وی در ادامه متذکر شد: مجریان انتخابات اعم از اعضای اجرایی و نظارت به عنوان امین مردم باید در حفظ و نگهداری آرای مردم کوشا باشند و از آن صیانت کنند و همه عوامل اجرایی انتخابات تا پایان فرآیند انتخابات و اعلام نتایج آراء پای کار باشند.
۱۸۳ شعب اخذ رای برای شهرستان فردیس شامل فردیس،مشکین دشت و روستای فرخ آباد زیبادشت پیش بینی شده است.

در شهرستان فردیس ۲۱۴ نامزد انتخابات شورای شهر و روستا به رقابت می پردازند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه برگزارمی شود.