۰ نفر

متروی کرج در آستانه انجام تست گرم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 534585
متروی کرج در آستانه انجام تست گرم است

شهردار کرج اعلام کرد که فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج با ۹۷.۶درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه انجام تست گرم قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی کمالی زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خط ۲ قطار شهری کرج بیان داشت : قطار شهری پروژه ای است که مدعیان خدمتگزاری به مردم در دوره های قبل آن را به تعطیلی کشانده بودند.

وی بیان داشت: با اهتمام شورای اسلامی پنجم کرج عملیات اجرایی این پروژه در شرایط سخت تحریمی و مالی از سر گرفته شد و اکنون بخشی از آن به مرحله بهره برداری رسیده است.

کمالی زاده ادامه داد: قرار است تا پایان عمر کاری شورای پنجم  فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج افتتاح شود.

وی توضیح داد: با اتمام ریل گذاری و تکمیل پست برق آن، این ۲ ایستگاه f , k برای انجام تست گرم آماده می‌شوند.

شهردار کرج ادامه داد: ایستگاه  i(سه راه رجایی شهر) هم تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال پیگیری هستیم تا ۲ ماه آینده به سرانجام برسد.

این مسوول با اشاره به اهداف اجرای پروژه قطار شهری گفت: پاسخگویی به مطالبه به حق شهروندان برای تردد ایمن، آسان و سریع در سطح شهر اولین هدف اجرای این پروژه است و دومین هدف هم ایجاد حس مطالبه گری مستمر برای تکمیل خطوط باقی مانده  است.

کمالی زاده تاکید کرد: شهروندان باید از مدیریت شهری دوره بعد بخواهند که طبق برنامه جامع حمل و نقل کرج، راه اندازی سایر ایستگاه‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهند.

شهردار کرج گفت: اکثریت اعضای شورای پنجم حامی تسریع در فرایند تکمیل پروژه قطار شهری بودند و لایحه ای در خصوص این پروژه نبود که توسط شورا رد شود و به تصویب نرسد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه سعی شده شهروندان کمترین درگیری و مشکل را داشته باشند، ادامه داد: شهروندان کرجی بر خلاف شهروندان سایر کلانشهرهایی که دارای خطوط مترو هستند، در طول اجرای این پروژه با کمترین مواجه با تبعات اجرا مواجه بودند .

شهردار کرج بیان داشت:  خط متروی کرج در زیر خیابان شهید بهشتی به عنوان پرتردد ترین مسیر شهر ساخته شده و مردم کمترین ترافیک و انحراف مسیر را تجربه کرده اند.

کمالی زاده تاکید کرد: پروژه قطار شهری کرج در بدترین شرایط اقتصادی در طول ۴۰ سال اخیر  پیش برده شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه عملیات اجرایی آن از ۸۵ آغاز شد که به علت مشکلات مالی افتتاح این پروژه به تاخیر افتاد.

قرار است ۶.۵ کیلومتر از این خط تا پایان شورای پنجم افتتاح شود.