۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

آغاز ثبت نام دانش آموزان در پایگاه های تابستانه البرز

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبر: 534346
آغاز ثبت نام دانش آموزان در پایگاه های تابستانه البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزگفت: ثبت نام دانش آموزان برای مشارکت در پایگاه های مجازی تابستانی آموزش و پرورش این استان دربستر شبکه آموزشی شاد آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرشته فهمیده شعارپایگاه های تابستانی آموزش و پرورش البرز را «هر خانه یک پایگاه، هر دانش آموز یک مهارت » ذکر کرد و اظهارداشت: ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی استان از امروز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه و دستورالعمل فعالیت های تابستانی مجازی دربسترشبکه شاد به نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز به منظور اجرای مطلوب فعالیت ها و بهره گیری از تمام ظرفیت های برای جذب حداکثری دانش آموزان به پایگاه های تابستانی ازسوی دبیرخانه ستاد فعالیت های تابستانی استان ارسال شده است.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان با ورود به سامانه همگام نسبت به ثبت نام در کلاس‌های تابستانی که تا اول تیر ماه ادامه دارد، ثبت نام کنند.

فهمیده با بیان اینکه در صفحه اصلی شاد "پایگاه تابستانی من را " ایجاد می شود تا دانش آموزان در رشته های متنوع فرهنگی، هنری، تربیتی،ادبی، ورزشی، قرآنی، صنایع دستی، کارآفرینی و مهارتی پیش بینی شده زیر پوشش آموزشی ، تربیتی و مهارتی قرارگیرند.

وی یادآورشد: کانون‌های ورزشی وفرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، مدارس، پژوهش سراها و کتابخانه‌ها دست به دست هم دادند تا با ظرفیت‌هایی که در شبکه شاد ایجاد شده است فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را درتابستان ۱۴۰۰ مدیریت کنند.

فهمیده  تصریح کرد: پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی هنری و همچنین فعالیت های ورزشی فعال می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: درتابستان امسال این معاونت ضمن اجرای برنامه های متمرکز وزارتی در استمرار رسالت تربیتی خود در تلاش است با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درسال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و همچنین با توجه به فرهنگ و سند تحول بنیادین برای ایجاد فضایی مناسب و جذاب اقدامات ابتکاری نیزانجام دهد.

وی توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، مکتب سردارشهید حاج قاسم سلیمانی،جلب مشارکت بیشتر اولیا درمدیریت و بهره وری از اوقات فراغت، توجه به مناطق محروم و کم برخوردار با ایجاد زمینه های سازندگی ، استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و تلاش برای افزایش شادابی ، نشاط و ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان با محوریت هردانش آموز یک مهارت را از جمله سیاست های اقات فراغت تابستانی در البرز برشمرد.

فهمیده از ترغیب دانش آموزان نسبت به بهره مندی از مواهب طبیعی و گشت و گزار در دامان طبیعت و سیر سفر با تاکید بر همراهی و پشتیبانی خانواده ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و تقویت و تعمیق محتوای معنوی برنامه های تفریحی ، ورزشی و سرگرم کننده و فرآورده های فرهنگی درقالب فیلم، نمایشگاه  و مسابقات را ازدیگر سیاست های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در البرزعنوان کرد.

وی تاکید کرد: کلاس های پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش البرز از هفته اول تیرماه در بسترشبکه شاد آغاز و تا نیمه مراد ماه ادامه دارد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.