۰ نفر

با هدف جلوگیری از کم تحرکی؛

طرح دوشنبه های پیاده روی در البرز آغاز شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبر: 534220
طرح دوشنبه های پیاده روی در البرز آغاز شد

سرپرست هیات ورزش های همگانی البرز گفت: طرح دوشنبه های پیاده روی در استان با هدف ارتقای سلامتی مردم و جلوگیری از کم تحرکی آنها آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، سعید کولیوند با بیان اینکه طرح ملی دوشنبه های پیاده روی از ابتدای خرداد در سراسر کشور آغاز شده افزود: به همین منظور این طرح از امروز در البرز نیز با هدف ارتقای سلامتی خانواده ها و قراردادن این ورزش سالم و ارزان آغاز شده است.

وی با اشاره به این طرح تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت اظهار داشت: بر اساس این طرح هر ماه برای یکی از اقشار در نظر گرفته شده که خرداد ماه طرح دوشنبه های پیاده روی شامل کارگران و کارمندان است.

کولیوند گفت: با توجه به اینکه بر اساس شاخص سازمان جهانی بهداشت هر فرد در هفته بایستی ۱۵۰ دقیقه تحرک داشته باشد به دنبال این هستیم که با اجرای این طرح بخشی از این ۱۵۰ دقیقه را جبران کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ۲۵۶ مربی ورزشی در پارک های ورزشی استان بنا داریم تا از وجود این مربیان برای پیاده سازی این طرح اجرا که به همین منظور هر هفته یک پارک را به عنوان پایه انتخاب خواهیم کرد.

کولیوند با بیان اینکه کمیته پیاده روی در البرز فعال شده عنوان کرد: در حال فعال سازی هر چه بیشتر این کمیته در تمام شهرستان های استان هستیم تا بر این اساس در هفته۲ الی سه برنامه پیاده روی خانوادگی را بتوانیم اجرایی سازیم.