۰ نفر

بیش از ۲هزار تن گندم در فردیس برداشت می شود

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۸
کد خبر: 533196
بیش از ۲هزار تن گندم در فردیس برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس اعلام کرد که امسال پیش بینی می شود که ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم در مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا بدری روز چهارشنبه در نشست ستاد برداشت گندم ،جو و کلزا شهرستان فردیس  افزود: امسال ۳۶۸ هکتار زمین این شهرستان  زیر کشت  گندم  رفت  که پیش بینی می شود از هر هکتار به  ۶.۵ تن گندم برداشت شود.

وی اضافه کرد: امسال ۶۵ هکتار زمین در فردیس زیر کشت جو قرار گرفته که  طبق پیش بینی ۲۹۲ تن محصول برداشت  شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت:  امسال با توجه به شرایط آب و هوایی ، سرمازدگی به محصول کلزا این شهرستان خسارت وارد کرد که  مجموع  ۱۷.۵ هکتار زمین زیر کشت کلزا در فردیس  ۱۵ هکتار آن براثر این پددیه طبیعی از بین رفت  و  تنها  ۲.۵ هکتار آن باقی مانده که طبق پیش بینی حدود هست تن محصول کلزا برداشت خواهد شد.

وی بیان داشت: قرار است ۲۵ خرداد ماه جاری برداشت  جو ، یکم تیرماه برداشت کلزا و پنجم  تیر ماه  برداشت  گندم از مزارع فردیس آغاز شود.

بدری اظهار داشت: قیمت تضمینی خرید گندم به ازای افت استاندارد پیش بینی شده هر کیلوگرم  پنج هزار تومان ، جو ۲ هزار و ۳۶۰ تومان و کلزا ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تدابیری برای تردد کمباین‌ها و کامیون‌های برداشت و حمل گندم در شهرستان فردیس اندیشیده شده است، افزود: هماهنگی‌های لازم در فرمانداری، پلیس راهور، نیرویی انتظامی، آتش نشانی، شهرداری و شرکت نفت برای سوخت رسانی کمباین‌ها انجام شد.

شهرستان فردیس یک هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی و یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی دارد.