۰ نفر

جاعلان دستگیر شدند؛

صدور یک شبه مدرک تحصیلی با پنج میلیون تومان!

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 529942
صدور یک شبه مدرک تحصیلی با پنج میلیون تومان!

فرمانده انتظامی استان گفت: اعضای باند دو نفره جعل مدارک هویتی و تحصیلی با اعتراف به ۲۶ فقره جعل در شهرهای کرج و فردیس دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه شخصی با تشکیل یک باند اقدام به جعل مدارک هویتی و تحصیلی کرده و از طریق دوستان و آشنایان خود اقدام به شناسایی سوژه‌های خود می‌کند، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی از صحت خبر اطمینان یافته و با هماهنگی مقام قضائی پس از چندین روز تعقیب و مراقبت متهمان در نهایت در دو عملیات جداگانه هر دو جاعل را در شهرهای کرج و فردیس دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشف تعداد زیادی مهر ادارات و مراکز آموزشی، مدارک جعلی و دستگاه و ابزارهای مربوط به جعل اسناد در مخفیگاه جاعلان تصریح کرد: متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت در پیش روی خودشان نمی‌دیدند به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲۶ فقره جعل اسناد هویتی و مدارک تحصیلی قرار کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهمان از طریق دوستان و آشنایان خود، اقدام به شناسایی سوژه‌های خود کرده و در ازای تحویل مدارک جعلی از نامبردگان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال وجه دریافت می‌کردند.

سردار محمدیان در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز به هیچ وجه به تبلیغات صدور آنی مدارک تحصیلی توجه نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.