۰ نفر

وضعیت قرمز کرونایی؛

ورود خودروهای غیر بومی در عید فطر به البرز ممنوع شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 526312
ورود خودروهای غیر بومی در عید فطر به البرز ممنوع شد

استاندار البرز اعلام کرد که با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، ورود خودروهای غیر بومی در عید سعید فطر به این استان جلوگیری می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عزیزاله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به ریاست روحانی رییس جمهوری و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه کمیته های مربوطه گزارش های لازم را ارئه دادند، افزود: با توجه به مدیریتی که در البرز با همراهی ویژه مردم و اصناف صورت گرفت این بار نیز مورد تقدیر ستاد ملی قرار گرفتیم.

وی با قدردانی از همراهی مردم و بویژه صنوف، ادامه داد: شیب بستری ها و فوتی های البرز در موج چهارم شیوع کرونا با سرعت بالاتری نسبت به تهران در حال نزول است.

شهبازی گفت: فرمانداران، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا و تمامی نیروهای نظامی و انتظامی در البرز باید در خصوص اعمال محدودیت ترددها در تعطیلات پیش رو به صورت جدی حضور داشته باشند.

استاندار البرز افزود: اصناف البرز، درخواستی مبنی بر بازگشایی مشاغل گروه ۲ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را داشتند و این امر طی مکاتبه و تماس تلفنی با ستاد ملی طرح و موافقت جهت اعمال این درخواست صورت گرفت.

وی با بیان اینکه البرز جزو اولین استان هایی بود که این درخواست را مطرح و پیگیری کرد خاطر نشان کرد:  گروه های آسیب پذیر مشمول گروه یک، در حال واکسیناسیون هستند و امیدوارم با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پیش از پاییز امسال واکسیناسیون به پایان برسد.

وی افزود: اصناف البرز همراهی بسیار خوبی با مصوبات ستاد ملی و استانی با کرونا داشتند و در خصوص بازگشایی مشاغل گروه ۲، ایجاد فرصت جهت پرداخت عوارض شهرداری و تمدید خودکار پروانه کسب تا سه ماه درخواست هایی مطرح کرده بودند که مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار البرز گفت: همچنین کسبه ای که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند بر اساس ماده ۵۹ برای پروانه ساخت، تخفیف ویژه ای خواهند داشت.