۰ نفر

رییس اتاق اصناف مرکز البرز خبر داد؛

اخطار شفاهی به سه هزار واحد صنفی متخلف البرز

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 519631
 اخطار شفاهی به سه هزار واحد صنفی متخلف البرز

رییس اتاق اصناف مرکز البرز با اشاره به تشدید محدودیت های کرونایی در استان اعلام کرد: سه هزارو ۳۰۰ واحد صنفی متخلف طی یک هفته اخیر در البرز تذکر شفاهی دریافت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهروز حصاری روز یکشنبه اظهارداشت: بازرسان اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف طی این مدت از  ۱۱ هزارو ۱۰۰ واحد صنفی را بازدید کردند.

وی اضافه کرد: نظارت ها علاوه بر تعطیلی صنوف غیر ضرور  بر فعالیت واحدهای صنفی گروه یک نیز بیشتر شده است.

حصاری خاطرنشان کردکه در روز گذشته پرونده  ۹  واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.       

وی افزود: همچنین پنج شکایت حضوری، ۳۰ شکایت تلفنی و در خصوص عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی رسیدگی شد.

حصاری در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر صنوف مرغ و تخم مرغ ، توزیع مرغ گرم دولتی  و نظارت برجایگاه های توزیع میوه تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: گشت های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی ، سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس اقتصادی بر نحوه عرضه این کالاها نظارت دارند.

وی تاکید کرد: طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا استان البرز، واحد های صنفی غیرضرور این استان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود.

وی اضافه کرد که با اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز مبنی بر  قرارگرفتن استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی و روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا، محدودیت فعالیت های صنفی به مدت ۲ هفته  اجرا می شود.

 حصاری گفت: مشاغل گروه یک  که مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌ها حتی در شرایط قرمز هستند و بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

وی اضافه کرد: نظارت های کامل از سوی مراجع ذیربط  انجام می شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعیین شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی ، واحدهای صنفی متخلف برابر مقررات پلمب خواهند شد.

اکنون بیش از ۱۲۰ هزار واحدصنفی درالبرز فعالیت می کنند.

استان البرز از هفته گذشته  در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.