۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تشریح کرد؛

آخرین وضعیت آلودگی هوا در البرز

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 510275
آخرین وضعیت آلودگی هوا در البرز

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با توجه به قرار گرفتن اشتهارد در وضعیت قرمز آلودگی هوا، هوای این شهرستان برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در دو ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۱۱ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس به ترتیب ۱۶۳، ۶۷، ۶ و ۷۸ است که بر این مبنا اشتهارد در وضعیت ناسالم، فردیس و نظرآباد در وضعیت قابل قبول و ساوجبلاغ در وضعیت پاک قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی موجود و سکون جوی ایجاد شده شاهد افزایش آلاینده‌ها هستیم که منجر به کاهش کیفیت هوای استان شده است که البته این شاخص نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته است.

وی متذکر شد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به ویژه در شهرستان اشتهارد از منزل خود خارج نشوند و دیگر گروه‌ها هم از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.