۰ نفر

هشدار پلیس فتا؛

پیامک پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری است

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 677961
پیامک پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری است

رییس پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص پیامک جعلی یارانه ۱۰ میلیون تومانی هشدارداد و گفت: کاربران به هیچ وجه لینک های ارسالی را باز نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف،  سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری  با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت : سهل انگاری و  ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است .

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد:  پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل  آخرین اطلاعات  و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.