۰ نفر

نصاب های مالیاتی جدید اعلام شد

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 675022
نصاب های مالیاتی جدید اعلام شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای، مصوبه هیات وزیران در خصوص تعدیل نصاب های مندرج در قانون مالیات‌‌های مستقیم را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای، نصاب‌های تعدیل شده مندرج در قانون مالیات‌‌های مستقیم با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران را که در تاریخ نهم مردادماه سال جاری توسط هیات وزیران به تصویب رسیده بود، جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

مطابق این بخشنامه، حد نصاب موضوع ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌‌های مستقیم برای طبقه اول، ۲۰۰ میلیون تومان و برای طبقه دوم ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده که برای عملکرد سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

همچنین براساس مفاد این بخشنامه، سقف بخشودگی هزینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی موضوع بند (س) ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌‌های مستقیم یک میلیارد تومان و هزینه‌های پرداختی قابل قبول مربوط به تبصره (۳) ماده ۱۴۷ قانون مذکور نیز ۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

همچنین نصاب مربوط به میزان بدهی بابت ممنوع‌الخروجی موضوع ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌‌های مستقیم، برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری مبلغ دو میلیارد تومان، برای سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی ۸۰۰ میلیون تومان و و برای سایر اشخاص حقیقی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.