۰ نفر

چه کسانی مشمول یارانه دوم دولت هستند؟

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبر: 674836
چه کسانی مشمول یارانه دوم دولت هستند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همه مددجویان سازمان بهزیستی کشور مشمول یارانه دوم دولت هستند و اگر کسی مشمول نشده می تواند از طریق سامانه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، اعتراض کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید مرتضی حسینی اظهار داشت: همه مددجویان سازمان بهزیستی کشور طبق برنامه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها دارند، مشمول یارانه دوم دولت هستند و اگر کسی مشمول نشده می تواند از طریق سامانه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، اعتراض کند تا وارد چرخه حمایتی شود. براساس پیگیری‌هایی که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دهک دهمی‌ها داشتیم، قرار شد ارزیابی مجدد انجام شود تا آنها نیز مشمول یارانه دوم دولت قرار گیرند.

حسینی یادآو شد: اکنون تعداد کل مددجویان سازمان بهزیستی کشور هفت میلیون نفر در قالب نزدیک به سه میلیون خانوار است که حدود دو و نیم میلیون نفر از آنها مستمری‌بگیر هستند همچنین در مورد یارانه نیز چند نمونه یارانه داریم؛ هر بخشی از مددجویان، قسمتی از یارانه را دریافت می‌کنند. طبیعتا کسی که معلولیت ندارد، یارانه معلولیت را نمی‌گیرد. از مستمری تا یارانه بسته به شرایط و وخامت اوضاع تفاوت وجود دارد و در واقع به مددجویان یارانه‌های مختلف تعلق می‌گیرد.