۰ نفر

با تصویب مجلس؛

نحوه انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی مشخص شد

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 672791
نحوه انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 4 «طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی» ساز و کار پرداخت وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی را تعیین کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت.

وکلای ملت ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند.

در ماده ۴ این طرح آمده است: صندوق مبدا مکلف است وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی سال‌های قابل انتقال به صندوق مقصد را براساس آخرین نرخ سود اوراق مشارکت یکساله اعلامی از سوی بانک مرکزی در زمان درخواست، محاسبه و به روزرسانی ‌کرده و به صندوق مقصد پرداخت کند.

مابه‌التفاوت مربوط به وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی براساس آخرین حقوق و مزایای مبنای برداشت کسور بازنشستگی یا حق بیمه در صندوق قبلی یا حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در زمان تقاضا نزد صندوق مقصد (هر کدام که بیشتر است) ضرب در تعداد ماه‌های سنوات قابل قبول در صندوق بازنشستگی مقصد و بر اساس نرخ مورد عمل صندوق‌های بازنشستگی (قبل از تصویب این قانون) توسط صندوق مقصد محاسبه می‌گردد که پس از کسر وجوه منتقله از سوی صندوق مبدا از بیمه شده اخذ می‌شود.

در تبصره این ماده نیز آمده است: اعتبارات لازم برای اجرای این قانون از محل منابع داخلی و سود سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی و افراد ذینفع تامین می‌شود و ایثارگران تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.