۰ نفر

همه آنچه باید درباره حساب شخصی و تجاری بدانید؛

از کجا بفهمیم حساب ما شخصی است یا تجاری؟

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۱۱
کد خبر: 667962
از کجا بفهمیم حساب ما شخصی است یا تجاری؟

شخصی یا تجاری بودن حساب یکی از سوالاتی است که در این روزها ذهن مردم را درگیر خود کرده است؛ اگر می‌خواهید بدانید حساب شما شخصی است یا تجاری، در این گزارش همراه ما باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، انتشار خبر اخذ مالیات از حساب‌های تجاری، موضوعی بود که ذهن شهروندان را درگیر خود کرده و بسیاری نگران بودند که حساب شخصی آن‌ها به اشتباه تجاری قلمداد شود. اما از کجا متوجه شویم که حساب ما شخصی است یا تجاری؟

کدام حساب‌ها تجاری هستند؟

پیش از هرچیز فراموش نکنید اگر دو شرطی که در ادامه می‌آید را داشته باشید تنها به حساب تجاری مشکوک خواهید شد و از حساب شما مالیات اخذ نخواهد شد؛ اما این دو شرط چیست؟ شرط اول این است که شما ۱۰۰تراکنش واریز در ماه داشته باشید یعنی به حساب شما پول واریز شده باشد و شرط دوم آن است که مجموع تراکنش‌ها بیش از ۳۵میلیون تومان باشد.

بنابراین باید هر دو شرط را باهم داشته باشید و تنها یکی از شروط سبب نمی‌شود که حساب شما تجاری قلمداد شود.

اگر ۹۹ تراکنش داشته باشیم با مبالغ بالا، تجاری هستیم؟

یکی از انتقاداتی که پس از مطرح شدن این خبر مطرح شد، آن بود که پس افرادی که تعداد تراکنش پایینی دارند ولی مبالغ بالایی جابه جا می‌شود، چطور؟ سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این انتقاد اذعان داشته که جابه‌جایی مبالغ بالا نیز حساب را مشکوک خواهد کرد و فعالیت‌های حساب مشکوک مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

همه حساب‌ها ۱۰۰ تراکنش یا یک حساب؟

برخی این سوال را مطرح می‌کنند که مجموع حساب‌های یک کد ملی باید این شروط را داشته باشد یا هر حساب جدا بررسی می‌شود؟ این موضوع تا به این لحظه به صورت دقیق پاسخ داده نشده است؛ اما بنظر می‌رسد که هر یک از حساب‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.