۰ نفر

سی ان بی سی خبر داد؛

قانون کاهش تورم نهایی شد/ حداقل نرخ مالیات شرکت‌ها ۱۵ درصد شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبر: 661224
قانون کاهش تورم نهایی شد/ حداقل نرخ مالیات شرکت‌ها ۱۵ درصد شد

پس از بیش از یک سال بحث بر سر هزینه ها، مالیات ها، اعتبارات مالیاتی و مقررات، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا سرانجام لایحه مالیاتی، بهداشتی و آب و هوا را به امضا رساند – که البته نسخه ای کاهش یافته از طرح ۱.۷۵ تریلیون دلاری سال گذشته با عنوان «گذشته را بهتر بساز» است که برای تصویب آن تلاش زیادی کرده بود.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، رییس‌جمهوری آمریکا قانون کاهش تورم را که به تازگی تغییر نام داده و در کنار آن، چاک شومر رهبر اکثریت سنا از ایالت نیویورک به آن نام «قانون تغییر» داد، به امضا رساند.

بایدن در سخنانی پیش از امضای لایحه عنوان کرد: با این قانون، مردم آمریکا پیروز هستند و منافع ویژه از بین خواهد رفت.

قانون جدید شامل سرمایه‌گذاری ۳۶۹ میلیارد دلاری در سیاست‌های آب و هوا و انرژی، ۶۴ میلیارد دلار برای تمدید یک سیاست تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه برای کاهش هزینه‌های بیمه درمانی، و حداقل مالیات شرکتی ۱۵ درصدی برای شرکت‌هایی است که بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارند.

انتظار می‌رود بسته هزینه‌ای ۴۳۷ میلیارد دلاری، ۷۳۷ میلیارد دلار درآمد را در یک دهه آینده افزایش دهد که بیشترین سهم ناشی از کاهش قیمت دارو برای دریافت کنندگان مدیکر و افزایش مالیات بر شرکت‌هاست. انتظار می‌رود تقریبا ۱۲۴ میلیارد دلار از افزایش اجرای IRS به دست آید که به معنای ممیزی‌های سخت‌تر و مکرر برای ثروتمندان است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این قانون کسری بودجه را بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در یک دهه کاهش دهد.

برای تصویب این قانون، بایدن مجبور شد برخی از بخش‌های مورد علاقه خود را از لایحه اصلی، از جمله مراقبت از کودکان و کاهش مالیات برای طبقه متوسط، کنار بگذارد. جو مانچین نماینده دموکرات محافظه کار، که پیشتر مخالف این لایحه بود، به همراه شومر در اوایل ماه جاری میلادی به توافقی دست یافتند که موجب پیشبرد این لایحه شد.

این لایحه در هفتم آگوست با ۵۱ رای موافق به ۵۰ رای مخالف در سنای ایالات متحده بدون رای جمهوری‌خواهان به تصویب رسید. کامالا هریس معاون رییس‌جمهوری، رای موافق خود را برای از بین بردن تساوی آرا به صندوق انداخت و همین موجب پیروزی دموکرات‌ها شد.

مجلس نمایندگان هم روز جمعه این لایحه را با ۲۲۰ رای موافق در مقابل ۲۰۷ رای مخالف به تصویب رساند.

بایدن در اظهارات خود خاطرنشان کرد که همه جمهوری‌خواهان کنگره به این اقدام رای منفی دادند: «بیایید شفاف باشیم. در این لحظه تاریخی، دموکرات‌ها در کنار تک تک مردم آمریکا قرار گرفته‌اند و تک تک جمهوری‌خواهان در کنگره هم با علاقه خاصی در کنار آرای موافق ایستادند.