۰ نفر

جدیدترین مطالعه احساسات مصرف کنندگان آمریکایی:

۴۸درصد آمریکایی ها همچنان از تورم ناراضی‌اند

۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶
کد خبر: 660019
۴۸درصد آمریکایی ها همچنان از تورم ناراضی‌اند

چشم انداز اقتصادی سال آینده به طور قابل توجهی به بالاتر از میانگین خود نسبت به سه ماهه دوم ٢٠٢٢ رسیده است. این درحالی است که دو مؤلفه دیگر شاخص انتظارات در سطح یا کمتر از میانگین سه ماهه دوم خود باقی می مانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس جدیدترین مطالعه احساسات مصرف کنندگان آمریکایی دانشگاه میشیگان:

احساسات مصرف کننده در این ماه به میزان بسیار کمی افزایش یافت و به حدود ۵ واحد شاخص بالاتر از پایین ترین رقم ثبت شده تاریخی (در ژوئن) رسید. 

همه مولفه های شاخص انتظارات در این ماه بهبود یافتند و وضعیت خوبی را به ثبت رساندند، به ویژه در میان مصرف کنندگان با درآمد پایین و متوسط که تورم برای آنها محسوس‌تر است. 

چشم انداز اقتصادی سال آینده به طور قابل توجهی به بالاتر از میانگین خود نسبت به سه ماهه دوم ٢٠٢٢ رسید، در حالی که دو مؤلفه دیگر شاخص انتظارات در سطح یا کمتر از میانگین سه ماهه دوم خود باقی می مانند. 

024aa87d-a5a3-4a34-bd15-1a33e7e8f96a

در همان زمان، مصرف‌کنندگان با درآمد بالا که سهم نامتناسبی از هزینه‌ها را تولید می‌کنند، کاهش زیادی را هم در وضعیت مالی شخصی فعلی خود و هم در شرایط خرید کالاهای بادوام ثبت کردند. 

با تداوم کاهش قیمت‌های انرژی، میانگین نرخ تورم پیش‌بینی شده در سال آینده به ۵.٠ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از فوریه بود، اما همچنان بسیار بالاتر از نرخ تورم ۴.۶ درصدی سال گذشته بود. 

میانگین انتظارات تورمی بلندمدت در ٣.٠ درصد، در محدوده ٢.٩ تا ٣.١درصدی که در سال گذشته به ثبت رسید، باقی ماند. 

عدم اطمینان در مورد تورم بلندمدت کمی کاهش یافت، به طوری که محدوده انتظارات در بین چارکها از ۴.٧ در ماه گذشته به ٣.٨ در این ماه کاهش یافت و بالاتر از محدوده ٣.٣ ثبت شده در آگوست گذشته باقی ماند. 

با این حال، سهم مصرف‌کنندگانی که تورم را عامل کاهش استانداردهای زندگی خود می‌دانند نزدیک به ۴٨ درصد باقی مانده است.

d38be5f3-6715-4354-b585-035d8d570a44