۰ نفر

مرکز آمار اعلام کرد؛

تورم ۴۹.۴درصدی تولیدکننده خدمات / بیشترین افزایش قیمت در تامین جا و غذا و کمترین در آب رسانی

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبر: 659431
تورم ۴۹.۴درصدی تولیدکننده خدمات / بیشترین افزایش قیمت در تامین جا و غذا و کمترین در آب رسانی

گزارش اخیر مرکز آمار نشان می‌دهد که شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٩٣.٢ درصد مربوط به گروه "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١٠.٤ درصد مربوط به گروه "آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در بهار سال ١٤٠١، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ٤٨٢,٠ می‌باشد که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٣.٨ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٩.٤ درصد و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٤٧.٣ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

بر این اساس، در فصل بهار ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل، یعنی تورم نقطه به نقطه، ٤٩,٤ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٥.٨ درصد)، ٣.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠١ نسبت به فصل دوره مشابه سال قبل، ٤٩.٤ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٩٣.٢ درصد مربوط به گروه "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١٠.٤ درصد مربوط به گروه "آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" می‌باشد.

افزایش تورم فصلی

از سوی دیگر، در فصل بهار ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌‌های خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٣,٨ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٧.٣ درصد)، ٦.٥ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠١ نسبت به فصل قبل، ١٣.٨ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٢٤.٧ درصد مربوط به گروه "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کم‌ترین تورم فصلی با ٠.١ درصد مربوط به گروه "آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" می‌باشد.

افزایش تورم سالانه

در فصل بهار ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٤٧,٣ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٦.٩ درصد)، ٠.٣ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٧.٣ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ٨٧.١ درصد مربوط به گروه "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کم‌ترین تورم سالانه مربوط به گروه "آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" (٢٤.٦ درصد) می‌‌باشد.