۰ نفر

بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ منتفی می شود؟

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۱
کد خبر: 656331
بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ منتفی می شود؟

براساس اصلاحیه بند یک قسمت «س» تبصره یک قانون بودجه، عملا دولت از تامین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودن و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که به‌ پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده است برای انجام تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است، به‌ منظور رفع اشکالات برخی احکام قانون بودجه ۱۴۰۱، در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزد و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود متعلق به حساب‌های بانکی و نظارت بر تسهیلات غیرجاری، لایحه زیر ارائه می‌شود.

بر اساس لایحه جدید دولت، با حذف بند «ر» تبصره ۶ قانون بودجه، معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخص حقوقی مجدداً برقرار خواهد شد. براساس اصلاحیه تبصره ۱۲ نیز شورای حقوق و دستمزد، مجدداً مجوز افزایش حقوقها را دریافت می‌کند.

همچنین براساس اصلاحیه بند یک قسمت «س» تبصره یک قانون بودجه، عملا دولت از تامین اقلام اساسی که پیش از این مشمول ارز ترجیحی بودن و پیش‌بینی شده بود که با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف کننده برسند، عقب‌نشینی کرده است.

براساس  لایحه اصلاحی دولت، عبارت به قیمت شهریور ۱۴۰۰ از متن قانون بودجه حذف خواهد شد و در صورت موافقت مجلس، دولت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

گفتنی است: با وجود صراحت حکم بودجه، در ۳ ماه اخیر به‌جای کالابرگ یارانه نقدی پرداخت شده است.

نامه